نگاهی به فناوری صوتی سونی در اکسپریا زد 5

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
نگاهی به ویژگی‌ها و فناوری‌های بلندگو‌های گوشی‌ هوشمند Xperia Z5 سونی خواهیم انداخت.
تبلیغات

سونی در طول چند سال اخیر گوشی‌های هوشمندی به تولید رسانده که همه از طراحی آمنی بالانس مخصوص این کمپانی ژاپنی بهره می‌برند. سونی در آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند خود تاکید ویژه‌ای بر روی فناوری‌های مورد استفاده در بلندگو‌های گوشی اکسپریا Z5 داشته تا آن‌ها را به سطحی بسیار عالی برساند. در ادامه نگاهی به بلندگو‌های این گوشی‌هوشمند خواهیم انداخت. با زومیت همراه بمانید.

سونی تکنولوژی صدای استفاده شده در گوشی سونی اکسپریا زد ۵ را آینده فناوری در این زمینه می‌داند؛ چرا که بلندگو‌های این دستگاه قادرند تا با کمترین میزان نویز  و پخش کوچکترین جزییات، بیشترین حجم صدا و همچنین تجربه گوش دادن به صدایی بسیار باکیفیت را برای کاربران خود فراهم کنند.

سونی از فناوری‌های زیادی در گوشی‌ هوشمند جدید پرچم‌دار خود استفاده کرده که در ادامه همراه با نام بردن از آن‌ها، از کاری که در گوشی انجام می‌دهند نیز خواهیم گفت.

تماشای ویدیو در یوتیوب

به سمت صدایی پرکیفیت بروید

صداهای زندگی این روزها بیشتر از همیشه شده‌اند و بسیاری از ما برای اینکه کمی از دست آن‌ها خلاص شویم به سمت موسیقی، کتاب صوتی، تماشای فیلم و مواردی شبیه به این می‌رویم تا کمی آرامش بدست بیاوریم. در ادامه به فناوری‌هایی خواهیم پرداخت که سونی برای بهبود تجربه‌ی صوتی در اکسپریا زد ۵ به کار گرفته است.

sony1

 

حذف ۹۸ درصدی نویز‌های دیجیتالی

سونی فناوری حذف نویز‌های دیجیتال بسیار پیشرفته‌ای را در هندزفری گوشی خود به کار گرفته تا تجربه‌ای بسیار جذاب از گوش دادن به صدا‌ها برای ما فراهم بیاورد. این فناوری جدید قادر است تا ۹۸ درصد از صدا‌های اضافی محیط و خارجی را کاملا حذف کند.

airphone

حذف بخش‌های با فرکانس پایین و بالای صدا‌

بر اساس فناوری جدیدی دیگری با نام Active noise، سونی راهی برای حذف بخش‌های با فرکانس پایین و جلوگیری از رسیدن نویز‌های با فرکانس بالا به گوش فراهم کرده است. شعار سونی برای این بخش حذف تمام نویز‌ها و لذت تمام و کمال از تمام موسیقی در حال پخش است. 

headphone

نرمالایزر پویا

صوت‌ها از امواج متفاوتی برخوردارند و گاهی این تفاوت در بالا و پایین بودن سطح آن‌ها موجب آسیب رسیدن به گوش و تولید صدا‌هایی گوش خراش می‌شود. سونی از فناوری Dynamic Normalizer در اکسپریا زد ۵ استفاده کرده تا سطح بلندی فایل‌های صوتی و تصویری را یکسان کند و بهترین صدا را به گوش برساند.

بهینه‌سازی خودکار

اکسپریا زد ۵ سونی همچنین از فناوری بهره می‌برد که وابسته به هدفونی که کاربر استفاده می‌کند، صدا را تنظیم می‌کند.

صدایی فراگیر

صدا‌هایی وجود دارند که می‌توانند محدوده شنوایی را در اختیار بگیرد یا صدایی فراگیر را ایجاد کنند، سونی در اکسپریا زد ۵ از دو فناوری Surround Sound و S-Force Front Surround استفاده کرده تا بتواند این شبیه سازی را انجام دهد و صدایی هیجان‌انگیز را پخش کند. 

sony-audio

اکولایزر صدا

مجهز به قابلیت Clear Bass برای یکسان سازی و افزایش باس در سبک‌های مختلف موسیقی.

جمع‌بندی

xperia z5

سونی همچنین به فکر ضبط صدای بهتر با میکروفون هم بوده و این دستگاه را به فناوری Mic sensitive مجهز کرده تا حساسیت بلندگو در هنگام ضبط صدا به صورت خودکار تنظیم شود.

اکسپریا زد ۵ با طراحی خوب توانسته بلندگو‌ها را در لا به لای شیشه و بدنه گوشی و در قسمت‌های بالایی و پایینی دستگاه جای دهد که در نتیجه کاربر به دو بلندگوی استریو با کیفیت دسترسی دارد. محل قرارگیری این اسپیکر‌ سونی بسیار خوب است و بسیار بهتر از قرارگیری آن در فریم گوشی و دستگاه است. سونی توانسته نسبت به نسل قبل، حجم صدای این بلندگو‌ها را افزایش دهد و محل قرارگیری در جلوی دستگاه هم باعث شده تا حجم صدای بیشتری به گوش کاربر برسد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات