رفلکس، طراحی مفهومی یک گوشی با صفحه نمایش تاشو

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
گوشی تلفن همراه رفلکس یا Reflex، یک طراحی مفهومی از اسمارت‌فون با صفحه نمایش تاشو است که از تکنولوژی صفحات خمیده ال جی استفاده می‌کند و به تازگی معرفی شده و قابلیت‌های جذاب و مفیدی دارد. قابلیت‌هایی که بر اساس قوانین معمول فیزیک عمل می‌کنند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 نمونه طراحی مفهومی از یک گوشی تلفن همراه هوشمند با نام رفلکس یا Reflex به تازگی عرضه شده است. این گوشی تلفن همراه از یک صفحه نمایش ۶ اینچی ساخت شرکت ال جی با دقت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ استفاده می‌کند. در ساخت این صفحه نمایش از تکنولوژی FOLED استفاده شده است. این نمونه اولیه توسط تیم تحقیقاتی آزمایشگاه دانشگاه کویین (Queen’s University Human Media Lab) معرفی شده است.

در مشخصات نرم‌افزاری این گوش هوشمند، از اندروید .۴.۴ کیت‌کت استفاده شده است و قابلیت های جالبی برای استفاده از توانایی خم‌شدن صفحه نمایش، در بخش نرم‌افزاری گنجانده شده است. به طور مثال با خم کردن سمت راست صفحه نمایش، می‌توانید اخبار آنلاین را مرور کنید. این حرکت با افکتی زیبا که شبیه ورق خوردن برگه‌های کاغذ در دنیای واقعی است، اتفاق می‌افتد. حتی می‌توانید در بازی Angry Birds نیز با خم کردن صفحه نمایش، کش پرتاب پرندگان را بکشید. بازخوردها یا فیدبک‌های لمسی نیز به گونه‌ای عمل می‌کنند که در هنگام کار با این گوشی، احساس واقعی بودن بیشتری داشته باشید. به طور مثال به کمک حس لامسه، شما احساس می‌کنید که کش بازی پرندگان خشمگین، تا حد نهایی خود کشیده شده است.

سازندگان این نمونه اولیه بر این باورند که تا ۵ سال آینده نمی توان منتظر عرضه تجاری این محصول باشیم. البته پیش‌بینی آنها ممکن است خیلی هم دقیق نباشد. چرا که روز به روز، بر سرعت تکامل تکنولوژی صفحه‌های خمیده افزوده می‌شود. البته تا قبل از عرضه چنین محصولاتی، نمی‌توان نظری در مورد قیمت احتمالی و یا توجه کاربران به این نوع محصولات داشت. در ویدئوی زیر می‌توانید نمایشی از کار کردن با این تلفن خمیده که با نام Reflex معرفی شده است را مشاهده کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات