پادویش و پاد همکار شدند؛ اتحادی برای اعتماد به آنتی ویروس ایرانی

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
آنتی‌ویروس پادویش برای نفوذ در بازار سازمانی ایران و جلب اعتماد کاربران خانگی از نماینده فروش کسپرسکی در ایران کمک گرفت. امروز قرارداد همکاری امن پرداز و پارس آتنا دژ (پاد) به امضاء رسید تا فروش آنتی‌ویروس ایرانی پادویش به فروشنده کسپرسکی در ایران واگذار شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت امن پرداز از سال ۱۳۸۷ کار خود را برای تولید آنتی‌ویروس آغاز کرد و در سال ۱۳۹۲ توانست پس از آزمایش نسخه ابتدایی نسخه نهایی آنتی‌ویروس پادویش را رونمایی کند. این آنتی‌ویروس بر اساس اظهار نظر مدیرعامل شرکت امن‌پرداز و مدیران پارس أتنا دژ کاملا از پایه نوشته شده و از موتور هیچ‌آنتی‌ویروس یا پروژه‌های متن باز (Open Source) استفاده نشده است.

هم اکنون آنتی‌ویروس پادویش در دو نسخه خانگی و سازمانی عرضه می‌شود و بنا به گفته مدیرعامل شرکت تولید کننده این محصول، نسخه جدید این آنتی‌ویروس که با ویندوز ۱۰ سازگار است تولید شده و اکنون در حال گذراندن مراحل تست کیفیت است و ظرف روزهای آینده به بازار عرضه خواهد شد. نسخه اندرویدی پادویش هم در گوگل پلی استور و کافه بازار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و نسخه iOS آن در سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه خواهد شد.

امروز با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان امن‌پرداز و پارس آتنادژ، آنتی‌ویروس بومی پادویش به صورت تخصصی و انحصاری، توسط پاد به بازار عرضه می‌شود.

عباس حسینی مدیرعامل شرکت امن پرداز (تولید کننده آنتی‌ویروس پادویش) در  نسشت خبری آغاز این همکاری اعلام کرد برای ارتقای محصول، لازم بود تمام تمرکز خود را بر روی پادویش بگذاریم و به همین دلیل به یک بازوی بازرگانی قوی نیاز داشتیم تا به صورت حرفه‌ای مسئولیت فروش، توزیع و مدیریت بازار را برعهده بگیرد.

به گفته حسینی، شرکت پاد به عنوان یک مجموعه تخصصی فعال در حوزه امنیت شبکه و اطلاعات، شریک تجاری مناسبی در این زمینه محسوب می‌شود و با تفاهم انجام شده، از این پس فروش آنتی‌ویروس بومی پادویش از طریق شرکت امن پرداز کاملا متوقف شده و از طریق همکاران ما در شرکت پاد صورت می‌گیرد.

مدیرعامل پادویش در مورد ضرورت تولید آنتی‌ویروس بومی گفت:

تجربه نشان داده است بسیاری از تهدیدهای موجود در  فضای مجازی که به طور خاص در کشور ما یا منطقه خاورمیانه به وجود می‌آید، ممکن است برای مدت طولانی ناشناخته بماند یا آنتی‌ویروس‌های خارجی عکس‌العمل سریعی نسبت به آن نشان ندهند. بنابراین وجود تیم تخصصی که به پایش مداوم فضای سایبری کشور بپردازند و برای مقابله با تهدیدات در قالب آنتی‌ویروس بومی راهکار ارائه دهند،بسیار ضروری است

حسنیی در مورد توانمندی و تجهیزات موجود در تیم پادویش توضیح داد:

«یک تیم قدرتمند به صورت مداوم در آزمایشگاه بدافزار پادویش فضای مجازی را رصد می‌کنند و هر روز ۲۰۰ هزار نمونه بدافزار و ویروس در این آزمایشگاه شناسایی و جمع آوری می‌شوند. اکنون آنتی‌ویروس پادویش بیش از ۳۰۰ هزار کاربر فعال دارد که امیدواریم با عرضه تخصصی آن در بازار، اهر روز به تعداد کاربران افزوده شود.»
گل‌مر بحری مدیرعامل پارس آتنا دژ  و عباس حسینی مدیرعامل امن پرداز

گل‌مر بحری مدیرعامل شرکت پارس آتنا دژ نیز در این مراسم اعلام کرد که شرکت پارس آتنا دژ راهکارهای متنوعی در حوزه امنیت را با همکاری نمایندگان خود در سراسر کشور هم در بخش خانگی و هم سازمانی ارائه می‌کند و ما معتقدیم بزرگترین کانال توزیع محصولات سازمانی حوزه امنیت در کشور را در اختیار داریم. از سوی دیگر  علاقه‌مند بودیم در سبد محصولات‌مان، محصولی باکیفیت و بومی نیز عرضه کنیم.

بحری توضیح داد: 

در چند سال اخیر از محصولات امنیتی ایرانی پیشنهادهای زیادی برای همکاری داشتیم که متاسفانه ۲ موضوع سبب شد که تاکنون با محصولات بومی دیگر به نتیجه مثبتی نرسیم که  این موارد را در پادویش ندیدیم. یکی از این موضوع‌ها بالغ نبودن محصول و نبود توانمندی و اراده لازم برای توسعه کیفیت محصول بوده و دیگری نبود باور تولیدکننده‌ها به جایگاه بازرگانی و  توزیع صحیح محصولات تخصصی است. مذاکرات ما با شرکت امن پرداز نشان داد آنها نه تنها عزمی جدی برای توسعه و بهبود کیفیت محصول دارند که درک درستی نسبت به نقش بازرگانی و مدیریت فروش در مدیران این شرکت وجود دارد.

 به گفته مدیرعامل پارس آتنا دژ،  نکته بسیار مهم در مورد پادویش این است که این محصول ۱۰۰ درصد بومی بوده و اساس ساخت آن یک محصول متن باز (Open Source) یا خریداری شده‌ از آنتی‌ویروس‌های دیگر نبوده است.

گل‌مر بحری گفت:

«ما متعقدیم حمایت از تولید ملی و تلاش برای ارتقای دانش و محصول با کیفیت ایرانی وظیفه همه است و امیدواریم به سهم خود با توزیع نسخه‌های خانگی و سازمانی آنتی‌ویروس پادویش در کانال فروش پاد، سهم موثری در توسعه آنتی‌ویروس بومی کشورمان داشته باشیم.»
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات