سامسونگ تراشه اکسینوس 7870 را با لیتوگرافی 14 نانومتری معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ چند سالی است که پردازنده‌های سری اکسینوس را تولید می‌کند. اکسینوس 7420 یکی از بهترین نمونه‌هایی بود که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. حالا این غول کره‌ای از تراشه‌ی اکسینوس 7870 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری رونمایی کرده است.
تبلیغات

در حالی که کمپانی‌هایی چون کوالکام و مدیاتک بخش اعظمی از بازار پردازنده‌های موبایل را در اختیار دارند، کمپانی‌هایی چون سامسونگ و هواوی تلاش می‌کنند تا با تولید تراشه‌های اختصاصی، در زمان لازم استقلال خود را حفظ کنند. سال گذشته موضوع داغ‌شدن اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام و بهره‌گیری سامسونگ از تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ روی پرچمداران این شرکت در صدر اخبار قرار داشت.

اما سامسونگ همچنان به روند خود ادامه می‌دهد و امروز این غول کره‌ای پردازنده‌ی Exynos 7 Octa 7870 را با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری معرفی کرد. این تراشه توسط خط تولید جدید سامسونگ با استفاده از فناوری FinFET ساخته شده است.

البته این اولین باری نیست که با سیستم-روی-یک-چیپ اکسینوس ۷۸۷۰ روبرو می‌شویم و اوایل ماه جاری همزمان با معرفی نسخه‌ی جدید گلکسی جی ۷، مشخصاتی از این پردازنده مشخص شده بود. تصویر زیر از بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده که عملکرد تراشه‌ی اکسینوس ۷۸۷۰ را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید این پردازنده برای بازار میان‌رده‌ها طراحی شده است.

به نظر می‌رسد Galaxy J7 (2016) از جمله اولین محصولاتی است که به پردازنده‌ی اکسینوس ۷۸۷۰ سامسونگ مجهز خواهد شد. البته هنوز زمان معرفی این گوشی مشخص نشده است. کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ تا چند روز دیگر در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، ولی سال گذشته نسخه‌ی اصلی گلکسی جِی ۷ و جِی ۵، ماه ژوئن معرفی شدند و اگر قرار باشد سامسونگ این چرخه را تکرار کند، نباید انتظار داشته باشیم که این غول کره‌ای از نسخه‌ی جدید گلکسی جی ۷ در این رویداد رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات