بروزرسانی اندروید مارشمالو از ماه مارس برای دستگاه‌های اکسپریا منتشر می‌شود

سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
همواره موضوع دریافت نسخه‌های جدید اندروید یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران بوده است. سونی از جمله کمپانی‌هایی است که در این زمینه احترام زیادی برای کاربران خود قائل است و معمولا بروزرسانی‌های جدید برای مدل‌های مهم این برند منتشر می‌شود. قرار است از ماه مارس، اندروید ۶ در اختیار دارندگان محصولات سری اکسپریا قرار گیرد.
تبلیغات

معمولا چند ماه بعد از انتشار نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل اندروید، کمپانی‌های مختلف برای عرضه‌ی بروزرسانی جدید دست به کار می‌شوند. سونی در کنار سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی از جمله کمپانی‌هایی است که در مقاطع زمانی مختلف با توجه به برنامه‌ریزی مشخص شده، نسخه‌ی جدید اندروید را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. البته ممکن است بسته به سیاست‌های هر شرکت، مدت زمان انتظار برای دریافت نسخه‌ی جدید اندروید در سراسر دنیا کمی متفاوت باشد.

از ابتدای هفته‌ی جاری اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۶ سامسونگ آغاز شده و پیشتر ال‌جی و اچ‌تی‌سی نیز نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل را در اختیار کاربران خود قرار داده بودند. سونی نیز بعد از تکمیل برنامه‌ی آزمایش اندروید ۶ مارشمالو، از ماه مارس سال جاری میلادی اندروید مارشمالو را برای کاربران خود منتشر می‌کند.

دفتر سونی در انگلستان روی حساب توئیتر خود در پاسخ به کاربران اعلام کرده از آنجایی که اندروید ۶ مارشمالو مدتی است در اختیار برخی مالکان گوشی‌های اکسپریا قرار گرفته، این نسخه‌ از اندروید ماه مارس سال جاری نیز برای گوشی‌هی اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۳ پلاس و تبلت اکسپریا زد ۴ منتشر خوهد شد.

با توجه به تایید این بازه‌ی زمانی، به نظر می‌رسد تا زمان انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۶ مارشمالو برای دارندگان دستگاه‌های سری اکسپریا زمان زیادی باقی نمانده است. ولی اگر بخواهیم به زمان‌بندی سونی برای عرضه‌ی اندروید ۵ آب نبات چوبی توجه کنیم، می‌بینیم که ماه مارس زمان درستی خواهد بود. معمولا این کمپانی ژاپنی در این ماه یک بروزرسانی بزرگ نرم‌افزاری را برای محصولات سری اکسپریا منتشر می‌کند. بروزرسانی‌های سونی غالبا جزء پایدارترین و کم مشکل‌ترین نسخه‌های منتشر شده هستند. گرچه بسیاری از کاربران تصور می‌کردند انتشار نسخه‌ی جدید اندروید برای گوشی‌های سری اکسپریا زد ۵ از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

طبق روند قبلی سونی، انتظار می‌رود تمامی محصولات جدید و مهم این کمپانی ژاپنی جزء کاندیدهای دریافت اندروید ۶ مارشمالو باشند. ضمن اینکه این بروزرسانی برای دیگر محصولات برجسته‌ی سونی منتشر خواهد شد. به هر حال کاربران سونی می‌توانند از ماه آینده دستگاه خود را به اندروید مارشمالو بروزرسانی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات