نمایندگی اپل در ایران به کدامیک از این سه شرکت می‌رسد؟ اعلام نام مدعیان مذاکره با اپل

یک‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
نمایندگی اپل در ایران این روزها بیش از گذشته داغ شده است. بنا به اعلام رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، سه شرکت ایرانی مدعی مذاکره با اپل شده‌اند. برای اطلاع از نام این سه شرکت مدعی نمایندگی اپل در ایران و وضعیت این ادعا همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بعد از ۲۳ تیرماه که برجام به امضای وزاری خارجه ایران و ۱+۵  رسید، بسیاری از فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به فکر دریافت نمایندگی از شرکت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی افتادند تا بتوانند در ابتدای سال ۲۰۱۶ پس از رفع تحریم‌ها بتوانند به صورت رسمی نمایندگی این شرکت‌ها در ایران را راه‌اندازی کنند.

در این میان برخی از فعالان بازار موبایل و کامپیوتر برای مذاکره با دفاتر شرکت اپل در اروپا، آسیا و آفریقا اقدام کردند. افتتاح فروشگاه اپل خبری بود که دیروز در پی اعلام رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه، در زومیت و دیگر رسانه‌ها منتشر شد.

حالا رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نام ۳ شرکت ایرانی را به عنوان مدعیان مذاکره با شرکت اپل اعلام کرده است.

غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد که ۳ شرکت ایرانی مدعی مذاکره با اپل برای اخذ نمایندگی محصولات این شرکت شده‌اند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت:

سه شرکت وقایع‌گستر فارس، آرین و سام سرویس مدعی مذاکره با اپل و اخذ مجوز نمایندگی محصولات این شرکت در ایران هستند. البته هنوز هیچ یک از شرکت‌ها مجوز نمایندگی رسمی و مجوز سازمان صنعت و معدن را ارائه نداده‌اند.

از میان این سه شرکت وقایع گستر فارس سال گذشته با ادعای اثبات نشده نمایندگی رسمی اپل سوژه رسانه‌های عمومی و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران شد.

آرین نیز هم اکنون نمایندگی رسمی سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و برندهای دیگر را بر عهده دارد.

جالب اینجاست که طی اخبار غیر رسمی بیش از سه هزار شرکت ایرانی با نمایندگی‌های اپل در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی مکاتبه کرده‌اند تا نمایندگی این شرکت را برای بازار ایران دریافت کنند.

باید دید آیا این سه شرکت موفق به دریافت نمایندگی یا عقد قرارداد شرکای تجاری با اپل برای بازار ایران خواهند شد یانه؟ نظر شما چیست؟ لطفاً نظرات‌تان را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات