آیفون 7 احتمالا به اسپیکر ثانویه در مکان جک هدفون مجهز می‌شود

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که شنیده می‌شود، اپل در آیفون 7 جک هدفون را حذف می‌کند و امروز نیز شایعه شده در مکان جک هدفون یک اسپیکر جدید قرار می‌گیرد تا قدرت صدای خروجی آیفون به لطف بکارگیری اسپیکر استریو دو چندان شود.
تبلیغات

اپل قصد دارد جک هدفون را در آیفون 7 حذف کند تا بدنه‌ی دستگاه باریک‌تر شود و کاربر نیز احتمالا از طریق هدفون‌های بی‌سیم بتواند موسیقی گوش کند. امروز گزارشی منتشر شده که اپل قصد دارد قدرت صدای اسپیکر آیفون را ارتقاء دهد و این بار به جای اسپیکر تک کاناله یک جفت اسپیکر استریو را در iPhone 7 جای دهد.

شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند آیفون ۷ دارای آمپلی‌فایر ثانویه است که توسط Cirrus Logic تولید می‌شود تا توان خروجی اسپیکر دوم این گوشی را تامین کند. مکان قرار گیری این اسپیکر نیز، جای جک هدفون سابق خواهد بود.

از آنجا که اسپیکرها دقیقا کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، کاربر چندان متوجه‌ی صدای استریو نخواهد شد، اما حجم صدای خروجی و کیفیت آن به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

در این گزارش آمده است که اپل در آیفون ۷ از حذف کننده‌ی پویای نویز صدا استفاده نمی‌کند و در عوض از کُدکِ دیجیتالی پایه بهره می‌برد. احتملا در آیفون 7 اس شاهد ارتقاء سیستم حذف نویز صدا خواهیم بود.

اما با حذف جک هدفون از آیفون، چه نوع هدفونی در بسته‌ی آیفون ۷ قرار خواهد گرفت؟ پیش‌تر گزارش شده بود که هدفون بلوتوثِ بی‌سیم در جعبه‌ی آیفون ۷ قرار می‌گیرد اما امروز در این گزارش آمده که اپل یک هدفون سیمی که از طریق درگاه لایتنیگ به گوشی متصل می‌شود را به مشتریان آیفون عرضه می‌کند. به این ترتیب کاربران آیفون ۷ نمی‌توانند هر هدفونی را به آیفون خود متصل کنند مگر آنکه از اتصال لایتنینگ پشتیانی کند. احتمالا کمی پس از عرضه‌ی آیفون ۷، مبدل‌های ۳.۵ میلی‌متر به لایتنینگ نیز وارد بازار خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات