ویندوز 3.1 را در مرورگر خود اجرا کنید!

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت آرشیوِ اینترنت اخیرا امکان اجرای نرم‌افزارهای مختلف ویندوز 3.1 را در مرورگر فراهم کرده است. برای اجرای این نرم‌افزارها نیازی به نصب افزونه یا نرم‌افزار خاصی نیست و تنها کافی است تا صفحه‌ی هر کدام را در مرورگر باز کنید. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ویندوز ۳.۱ با نام رمز Janus در واقع یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی برای کامپیوترهای شخصی بود که به لطف رابط کاربری گرافیکی آن، از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار شد. این سیستم‌عامل در آوریل ۱۹۹۲ جایگزین ویندوز ۳.۰ شد. ویندوز ۳.۱ نیز همچنان برپایه‌ی پلتفرم MS-DOS بود و مایکروسافت در آن تلاش کرد تا پشتیبانی از محتوای چند رسانه‌ای، فونت‌های TrueType و شبکه‌ی ورک‌استیشن را بهبود بخشد. 

اگر جزو کاربران قدیمی کامپیوتر باشید حتما تجربه‌ی کار با ویندوز ۳.۱ را دارید و بدتان نمی‌آید آن را در مرورگر وب خود تجربه کنید. اگر کاربر جدید کامپیوتر هستید و تحول نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز را تجربه نکرده‌اید، بد نیست تا با اجرای ویندوز ۳.۱ پیشرفت سیستم‌عامل ویندوز طی حدود دو دهه را مشاهده کنید. 

وب سایت Archive.org که تلاش می‌کند آرشیوی از اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهد، پس از ارائه‌ی شبیه‌ساز سیستم‌عامل DOS و اجرای ۲۴۰۰ بازی‌های قدیمی و سپس اجرای سیستم‌عامل ویندوز 95 حالا امکان اجرای مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویندوز ۳.۱ را از طریق مرورگر فراهم کرده است. 

این نرم‌افزارها به لطف شبیه‌ساز EM-DOSBOX در مرورگر اجرا می‌شوند. افرادی که این شبیه‌ساز را طراحی کرده‌اند از جاوا اسکریپت و کدهای چند-پلتفرمی LLVM بهره برده‌اند.

فرصت را از دست ندهید و با مراجعه به این صفحه از Archive.org لیست نرم‌افزارهای مختلف ویندوز 3.1 که قادر به اجرای آن‌ها در مرورگر هستید را مشاهده کنید. اگر جزو کاربران قدیمی ویندوز ۳.۱ هستید یا تجربه‌ی کار با آن را دارید، دیدگاه‌های خود را در این رابطه با دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات