باگ موجود در بخش تاریخ iOS باعث می‌شود دستگاه کارایی‌اش را از دست بدهد

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در هر دستگاه و نرم‌افزاری ممکن است که باگ‌هایی وجود داشته باشد و حال باگی در برخی محصولات جدید اپل کشف شده است که باعث عدم کارایی دستگاه می‌شود.
تبلیغات

 باگ‌های نرم‌افرازی مواقع زیادی اتفاق می‌افتند، اما گاهی برخی از این باگ‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که باعث اختلالات امنیتی در دستگاه یا حتی عدم کارایی آن می‌شود. به تازگی اطلاعاتی در خصوص ارور ۵۳ در آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ پلاس منتشر شد. ارور ۵۳ زمانی اتفاق می‌افتد که سنسور اثر انگشت دستگاه توسط فردی به‌غیر از اپل تعمیر می‌شود. البته برای بعضی کاربرانی هم که گوشی‌شان دچار مشکل شده بود و بدون تعمیر از آن استفاده می‌کردند نیز این اتفاق افتاد.

حال حفره‌ی جدیدی در برخی از محصولات کمپانی اپل به‌چشم می‌خورد. با استفاده از این حفره اگر دستگاه را در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۷۰ قرار دهید و آن را رستارت کنید، دیگر بالا نمی‌آید و عملا کارایی‌اش را از دست می‌دهد. بعد از رستارت، دستگاه به‌حالت DFU می‌رود و تنها امکان شناسایی آن از طریق iTunes وجود دارد. البته بعد از شناسایی از طریق iTunes نیز دستگاه گرفتار مشکل boot loop می‌شود و کارایی نخواهد داشت. در ویدیو زیر می‌توانید هرچه بیشتر با این باگ آشنا شوید.

لینک دانلود

گفته می‌شود تنها دستگاه‌هایی دچار این مشکل هستند که از پردازنده ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند که در این بین می‌توان به‌آی‌فون ۵ و نسخه‌های جدیدتر آن اشاره کرد. البته آی‌پد ایر، آی‌پد مینی ۲ و نسل ششم از آی‌پاد نیز دچار این مشکل هستند. اگر دستگاه شما قدیمی‌تر از محصولاتی است که اشاره شد، در این صورت مشکلی در خصوص این باگ نخواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات