۲۱ کار جالبی که سیری، دستیار صوتی اپل انجام می‌دهد

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مطالعه 11 دقیقه
سیری نام دستیار صوتی کمپانی اپل است که در حقیقت اولین دستیار صوتی در دنیای تلفن‌های هوشمند به‌حساب می‌آید و محبوبیت زیادی را در بین کاربران به‌دست آورده است. سیری دارای برخی ویژگی‌های جالب است که اطلاع از آن‌ها باعث می‌شود کاربران کارهایشان را ساده‌تر انجام دهند.
تبلیغات

 بسیاری از دوستداران حوزه فناوری با جمله "?What can I help you with" آشنا هستند. این همان جمله‌ای است که دستیار صوتی سیری در حین شروع نمایش می‌دهد و به‌معنای این است که "چه کمکی می‌توانم انجام دهم؟". با وجود اینکه بسیاری از افراد تنها از برخی قابلیت‌های این دستیار صوتی استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که سیری قابلیت‌های بسیاری دارد. دستیار صوتی جالبی که امروزه در جیب بسیاری از افراد است توانایی زیاد در برطرف کردن نیاز کاربرانش دارد و افراد از طریق آن می‌توانند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند. سیری نیز همانند اغلب دستیار‌های صوتی قابلیت‌های خاص خود را دارد که در ادامه این مقاله از زومیت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رزرو محل

دستیار صوتی سیری

کاربران از طریق سیری می‌توانند در رستوران مورد نظرشان میزی را رزرو کنند و برای این کار از طریق موقعیتی که در آن هستند، نزدیک‌ترین رستوران را انتخاب کنند. امکان جستجوی رستوران‌ها نیز وجود دارد و می‌توانید برای مثال از طریق جمله "at 7:00" زمان مورد نظرتان را برای سرو غذا انتخاب کنید.

یادآوری بر اساس موقعیت

دستیار صوتی سیری

با استفاده از موقعیت‌یاب (GPS)، سیری می‌تواند یادآور‌های خاصی را بر اساس مکانی که در آن هستید ارایه دهد. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و از قسمت Privacy گزینه Location Services را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موقعیت مورد نظر را مثل خانه یا محل کار تنظیم کنید و یادداشتی برای آن مکان نظیر "وقتی به‌خانه رسیدم به‌مادر تلفن خواهم کرد" را روی آن اعمال کنید. با انجام این کار وقتی که به‌محل مورد نظر رسیدید گوشی موقعیت‌تان را تشخیص داده و اقدام به‌نمایش یادآور خواهد کرد.

نمایش نتایج مسابقات ورزشی

دستیار صوتی سیری

روزانه مسابقات زیادی برگزار می‌شود که امکان تماشای تمام آن‌ها وجود ندارد، این درحالی است که بسیاری از افراد دوست دارند از نتایج این مسابقات باخبر شوند. گفتنی است که با پرسیدن سوالی ساده از سیری مثل "?Who won the "Yankees Game last night به‌معنای "دیشب چه تیمی برنده مسابقه یانکی‌ها شد؟" به‌پاسخ مورد نظرتان دست خواهید یافت.

تنظیم هشدار

دستیار صوتی سیری

با وجود اینکه روزانه بسیاری از افراد اقداماتی تکراری نظیر تنظیم هشدار برای بیدار شدن یا انجام هر کار دیگری را انجام می‌دهند، سیری می‌تواند کاربرانش را در این زمینه یاری کند و تنها کافی است جمله‌ای مثل "Siri, Set an alarm for 7:30am" به‌معنای "سیری هشداری را برای ساعت ۷:۳۰ صبح تنظیم کن" بگویید تا فرآیند تنظیم هشدار به‌سادگی صورت گیرد.

تبدیل واحد‌ها

دستیار صوتی سیری

تبدیل واحدی از پوند به اونس یا از دلار به پوند و در حقیقت تبدیل هر واحد دیگری تاحدودی کار آزاردهنده‌ای است. اما کاربران از طریق سیری می‌توانند این نیازشان را نیز مرتفع سازند. تبدیل واحد‌ها از طریق سیری کار بسیار ساده‌تری از پرس‌وجو کردن از افراد مختلف در جهت پی بردن به‌ارزش واحد‌های گوناگون است.

حل ریاضیات

دستیار صوتی سیری

بر کسی پوشیده نیست که ریاضیات دشوار و پیچیده است. افراد با استفاده از سیری می‌توانند خود را از قید و بند ضرب و تقسیم رها کنند و با سوالی نظیر "Hey you, figure this out for me" اقدام به‌حل سوالات ریاضی مورد نظر خود کنند.

اطلاع از پخش فیلم‌ها

دستیار صوتی سیری

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به‌تماشای فیلم‌های مختلف دارید، می‌توانید از طریق سیری اقدام کنید و با پرسیدن سوالی ساده از سیری درخواست کنید تا فیلم‌های در حال نمایش را به‌شما اطلاع دهد. این جستجو را می‌توانید از طریق عنوان، موقعیت و زمان پخش آن فیلم انجام دهید.

پاسخ به‌سوالات مختلف

دستیار صوتی سیری

سیری دارای اطلاعات عمومی بالایی است و این اطلاعات را نیز از Wolfram Alpha به‌دست آورده است. با استفاده از این قابلیت سیری، می‌توانید برای سوالات مختلف خود پاسخ درستی به‌دست آورید و البته باید توجه داشت که با وجود این قابلیت دیگری نیازی به‌استفاده از گوگل برای دریافت پاسخ سوالات مختلف وجود ندارد و عملکرد این ویژگی عالی است. Wolfram Alpha نام موتور دانش محاسباتی است که برای پاسخ‌گویی به‌سوالات توسط تیم Wolfram توسعه داده شده و به‌صورت آنلاین می‌تواند به‌سوالات مختلف پاسخ دهد.

به دست آوردن اطلاعات از هواپیماهای در حال پرواز

دستیار صوتی سیری

روزانه هواپیما‌های زیادی را در آسمان مشاهده می‌کنیم که پی بردن به‌اطلاعاتی در خصوص آن‌ها بسیار جالب خواهد بود. اپل برای چنین مواقعی نیز در سیری اقداماتی را اندیشیده است و دستیار صوتی مذکور می‌تواند با استفاده از موتور Wolfram بگوید که چه هواپیما‌هایی در بالای سرتان پرواز می‌کند و در ارتفاع چند فوتی قرار دارند. ارایه اطلاعات در خصوص زاویه پرواز و موارد مشابه از جمله قابلیت‌های جالب سیری است.

استفاده از نام مستعار

دستیار صوتی سیری

ممکن است از جمله افرادی باشید که اسمی که خانوادشان در زمان تولد انتخاب کرده‌اند را دوست نداشته باشید، اما کاربران سیری به‌سادگی می‌توانند نام مستعاری را برای خود انتخاب کنند. پس دست به‌کار شوید و اسم‌تان را در دنیای سیری عوض کنید.

یادداشت برداری

دستیار صوتی سیری

با استفاده از سیری امکان یادداشت کردن اطلاعات مختلف وجود دارد و می‌توانید با گفتن یادداشت‌های مورد نظر، آن‌ها را در سیری ذخیره کنید. این قابلیت برای زمان‌هایی مثل رانندگی بسیار کاربردی است و در این صورت هیچ اطلاعات مهمی را به‌دلیل موقعیتی که در آن هستید (نظیر رانندگی) فراموش نخواهید کرد.

دسترسی به‌تنظیمات و اپلیکیشن‌ها

دستیار صوتی سیری

در سیری کاربران می‌توانند با گفتن جمله‌ای نظیر Siri, ignite Tinder!"" به‌معنای "سیری، اپلیکیشن Tinder را اجرا کن" اقدام به‌اجرای اپلیکیشن‌های مورد نظرشان کنند. علاوه بر این امکان اعمال برخی تنظیمات نظیر افزایش صدا یا نور نمایشگر از طریق سیری وجود دارد.

اجرای موسیقی

دستیار صوتی سیری

سیری می‌تواند با دستور کاربر اقدام به‌اجرای موسیقی مورد نظر کند و برای انجام این کار نیز کافی است که دستور مورد نظر را به‌سیری بگویید.

محاسبه میزان کالری

دستیار صوتی سیری

دستیار صوتی اپل قادر است تا اطلاعاتی در خصوص میزان کالری غذاهای مختلف ارایه دهد و این ویژگی برای افرادی که در جهت رسیدن به‌تناسب اندام هستند بسیار کاربردی خواهد بود. برای مثال می‌توانید از سیری بپرسید که در ۳ برش از پیتزا چه‌میزان کالری وجود دارد.

پرتاپ سکه

دستیار صوتی سیری

حتما برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید اقدامی را انجام دهید اما در مورد انجام آن شک داشته باشید، سیری برای شرایط این چنینی نیز راهکاری دارد. اپل در سیری آزمون پرتاپ سکه را قرار داده است که با استفاده از آن می‌توانید در انجام کار‌های مختلف نظیر انتخاب تیمی که مسابقه فوتبال را شروع می‌کند یا هر مورد دیگری از آن استفاده کنید.

استفاده از سیری بدون نیاز به‌لمس دستگاه

دستیار صوتی سیری

دستیار صوتی اپل قابلیتی دارد که از طریق آن دیگر نیاز نیست کاربر گوشی را در دست بگیرد تا دستور صوتی خود را اعمال کند. تنها کافی است از طریق بخش General و Siri در قسمت تنظیمات اقدام به‌فعال سازی قابلیت Hey Siri کنید. این ویژگی تنها زمانی مورد استفاده است که دستگاه به‌شارژ متصل باشد و با استفاده از آن دیگر برای اعمال دستورات نیازی نیست که دکمه خانه را فشار دهید. تنها کافی است بگویید "Hey Siri" تا سیری آماده دریافت فرامین صوتی شود.

تنظیم یادآور روی تقویم

دستیار صوتی سیری

همانند قابلیت تنظیم هشدار در سیری، این دستیار صوتی می‌تواند در تقویم برای روز مشخص یادداشتی را اعمال کند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دستیار صوتی سیری

کاربران اپل می‌توانند دسترسی سیری به‌شبکه‌های اجتماعی را فعال کنند و از این طریق متون مورد نظر خود را در توئیتر توئیت کنند. البته این متون نیز با استفاده از دستورات صوتی تایپ خواهند شد.

انتخاب نام خاص برای دوستان

دستیار صوتی سیری

اگر در زندگی‌تان دوستان و اقوام نزدیک زیادی دارید، می‌توانید در سیری برای روابط خود نامی را انتخاب کنید. برای مثال امکان ذخیره نام و نام خانوادگی عزیزانتان در سیری وجود دارد و با این کار در مکان‌های شلوغ به‌سادگی می‌توانید با گفتن نام یکی از آن‌ها با وی تماس بگیرید.

ارسال پیام و ایمیل بدون نیاز به تایپ کردن

دستیار صوتی سیری

بسیاری از کاربران سیری نمی‌دانند که این دستیار صوتی می‌تواند با استفاده از گفته‌های کاربر پیامی را به‌صورت ایمیل یا پیامک ارسال کند. تنها کافی است که دستور و متن مورد نظر را جهت ارسال پیام به‌سیری بگویید. نکته جالب اینجاست که سیری می‌تواند پیام‌های دریافت شده را نیز بخواند و در این صورت دیگر نیازی نیست که پیام‌هایتان را خودتان بخوانید.

با سیری تفریح کنید

دستیار صوتی سیری

سیری تنها دستیاری صوتی برای انجام کار‌های مختلف نیست. این دستیار صوتی دارای حس شوخ‌طبعی است که با کمک آن می‌تواند هرچه بیشتر خود را از حالت صنعتی خارج کند. برای پی برد به حس شوخ‌طبعی سیری می‌توانید سوالاتی مثل "?What is the meaning the life" یا همان "معنای زندگی چیست؟" و "?What is your favorite movie" به‌معنای "ویدیو مورد علاقه شما چیست؟" را از آن بپرسید.

هما‌ن‌طور که در این مقاله از زومیت مطالعه کردید، با برخی قابلیت‌های دستیار صوتی سیری آشنا شدیم. اما این‌ها تمام قابلیت‌های سیری نیستند و سیری ویژگی‌های دیگری نیز دارد. نظر شما در خصوص سیری چیست و کدام قابلیت آن را بیشتر دوست دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات