سامسونگ از اسکن رگ‌های دست برای امنیت ساعت‌های هوشمند بهره می‌برد

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
موضوع امنیت تنها مختص گوشی‌های هوشمند نیست و تمامی ابزارهای دیجیتال امروزی می‌توانند به نوعی در معرض تهدیدات سایبری قرار گیرند. با توجه به روند صعودی استقبال از ساعت‌های هوشمند، سامسونگ قصد دارد با استفاده از اعتبارسنجی بیومتریک، امنیت این گجت‌های پوشیدنی را ارتقا دهد.
تبلیغات

در حال حاضر برای ایمن‌تر شدن دستگاه‌های قابل حمل به ویژه گوشی‌های هوشمند که می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی از کاربران باشند، از روش‌های مختلفی چون رمز عبور، الگوهای امنیتی، حسگر اثر انگشت یا حسگر عنبیه چشم استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به اضافه شدن قابلیت پرداخت موبایلی به دستگاه‌های دیجیتال، موضوع امنیت بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

در مدت اخیر میزان اقبال کاربران نسبت به ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند روند رو به رشدی داشته و از همین رو موضوع امنیت این گجت‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان مشهور ساعت‌های هوشمند، در تازه‌ترین اقدام خود قصد دارد تا از اعتبارسنجی بیومتریک روی محصولات خود استفاده کند.

سامسونگ از روشی نوین برای اعتبارسنجی کاربران ابزارهای پوشیدنی استفاده خواهد کرد. این غول کره‌ای به جای اینکه فضای زیادی را برای تعبیه اسکنر اثر انگشت استفاده کند یا دوربین بزرگی را برای اسکن عنبیه چشم یا تشخیص چهره در نظر بگیرد، قصد دارد با اضافه کردن یک دوربین جانبی مادون قرمز، رگ‌های دست را برای تشخیص الگوهای منحصر به فرد اسکن کند تا بتواند کاربر معتبر را تشخیص دهد.

این کمپانی درباره‌ی توانایی‌های یک ساعت هوشمند برای تشخیص سریع و شناسایی کاربران توضیحاتی ارائه کرده ولی به نظر می‌رسد هنوز خیلی روی جنبه‌ی ایمنی این فناوری تمرکز نکرده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد بیشتر سامسونگ در حال تنظیم ایجاد پروفایل‌های مختلف برای کاربران و سفارشی‌سازی اطلاعات مربوط به آنهاست.

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که کاربران معمولا ساعت خود را به کسی نمی‌دهند، ولی سامسونگ قصد دارد با تمرکز روی پتنت خود موضوع ایمنی ابزارهای پوشیدنی را در سطح گسترده پیاده کند و شاید این سیستم در نسل‌های آتی ساعت‌های هوشمند سری گیر پیاده‌سازی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات