۶ اکشن کم برتر سال ۲۰۱۶

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
با توجه به محبوبیت روزافزون اکشن کم‌ها، امروز قصد داریم ۶ مورد از بهترین اکشن کم‌های سال ۲۰۱۶ را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

وقتی برای تهیه‌ی ویدیوهای حرفه‌ای خود به فکر خرید یک اکشن کم می‌افتید، احتمالا بلافاصله نام برندهای خاص و مشهوری از سازندگان این دستگاه در ذهنتان تداعی می‌شود، در حالی که گزینه‌های بسیاری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. امروز در زومیت قصد داریم نگاهی به ۶ مورد از برترین اکشن کم‌های سال ۲۰۱۶ بیندازیم که در بین آن‌ها می‌توان محصولات کمپانی‌های بزرگی همچون گوپرو، گارمین و سونی را نیز مشاهده کرد.

اکشن کم‌ها همان گونه که از اسمشان نیز می‌توان حدس زد، محصولاتی هستند که هدف از ارائه‌ی آن‌ها، کمک به کاربران برای ثبت لحظاتی است که استفاده از دوربین‌های سنگین و دست و پاگیر فعلی امکان‌پذیر نیست. این گجت‌ها کوچک و در عین حال بسیار محکم هستند، به گونه‌ای که می‌توانید آن‌ها را به تخته‌ی اسکیت، دوچرخه‌ی در حال حرکت یا حتی بدن خود متصل کنید، بدون آن که نگران جداشدن و آسیب‌دیدن آن‌ها باشید. حال مدل‌های جدید، کاستی‌های نمونه‌های پیشین را نیز برطرف کرده‌اند و با کیفیت تصویر بالاتر، رزولوشن بیشتر و لرزش‌گیرهای بهتر به بازار عرضه می‌شوند. این دوربین‌ها می‌توانند فرایند ویرایش محتوای ضبط‌شده‌ی شما را به‌سرعت انجام دهد و در نتیجه کلیپ‌های نهایی، ساده‌تر و سریع‌تر برای به اشتراک‌گذاری آماده می‌شوند.

امروز قصد داریم مقاوم‌ترین و بهترین اکشن کم‌های بازار را به شما معرفی کنیم. پس از معرفی هر مدل، دلایل انتخاب آن و برتری‌های آن بر سایر مدل‌ها را نیز بر خواهیم شمرد.

GoPro Hero5 Black

اکشن‌کم گوپرو

دیدن پرچم‌دار قدرتمند گوپرو یعنی هیرو ۵ بلک در این لیست تعجبی ندارد. اگر تاکنون قصد خرید اکشن کم داشته‌اید، احتمالا این مدل قدرتمند با توانایی ثبت ویدیوهای 4K را بررسی کرده‌اید. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در چند میدان دید ثبت کند. هیرو ۵ بلک همچنین دارای توانایی ثبت تصاویر صحنه‌ی آهسته با نرخ فریم‌های بالاتر است. این اکشن کم رزولوشن تصویر ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

یکی از مهم‌ترین برتری‌های هیرو ۵ بلک در مقایسه با اکشن کم‌های پیشین این کمپانی، ضد آب بودن آن تا عمق ۱۰ متری و بدون نیاز به هیچ‌گونه کاور اضافی است. از دیگر نقاط قوت این اکشن کم، اضافه شدن کنترل صوتی به آن است، به گونه‌ای که کاربر می‌تواند با گفتم عبارت «گوپرو، ضبط را شروع کن»، فیلم‌برداری را آغاز کند. این دوربین همچنین در پشت خود دارای یک صفحه‌نمایش لمسی برای تهیه‌ی عکس و بررسی فیلم‌های ضبط شده است.

اکشن‌کم گوپرو

گوپرو هیرو ۵ بلک از امکانات ارتباطی همچون بلوتوث، جی‌پی‌اس و وای‌فای بهره‌مند است و می‌تواند به‌صورت خودکار ویدیوهای تهیه‌شده را در سرویس کلود مبتنی بر اشتراک گوپرو پلاس آپلود کند. این دوربین دوست‌داشتنی را می‌توان به همراه پهپاد کارما گوپرو تهیه کرد. قیمت هیرو ۵ بلک ۴۰۰ دلار است.

GoPro Hero5 Session

گوپرو هیرو سشن

در کنار هیرو ۵ بلک، باید به هیرو ۵ سشن اشاره کرد که اکشن کمی کوچک‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. نسخه‌ی دوم این اکشن کم مکعبی شکل، نسبت به نسخه‌ی پیشین خود، بهبودهایی را شاهد بوده است. این گجت می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و البته فقط در یک میدان دید وسیع ثبت کند. نرخ فریم‌های بالاتر در رزولوشن‌های پایین در دسترس خواهند بود.

ابعاد کوچک هیرو ۵ سشن بدان معنا است که این اکشن کم نسبت به هیرو ۵ بلک به‌مراتب کمتر دست و پاگیر است و بدین ترتیب در جاهای بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. این اکشن کم ضد آب است. البته کاهش ابعاد به قیمت چشم‌پوشی از صفحه‌نمایش تمام شده است و این یعنی شما برای مشاهده‌ی محتوای تهیه‌شده توسط این اکشن کم، به یک گوشی هوشمند یا تبلت نیاز خواهید داشت.

گوپرو هیرو سشن

همانند پرچم‌دار گوپرو، هیرو ۵ سشن نیز از راه‌های ارتباطی همچون بلوتوث و وای‌فای بهره‌مند و با سرویس ابری گوپرو پلاس و پهپاد کارما کاملا سازگار است. برای خرید این اکشن کم باید حدود ۳۰۰ دلار پرداخت کنید.

Garmin Virb Ultra 30

اکشن‌کم گارمین

برای نشان دادن فعالیت‌هایتان، لزوما نیازمند تهیه‌ی فیلم نیستید. طی سالیان گذشته، اکشن کم‌های گوپرو به سیستم موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس و ابزارهایی برای سنجش ارتفاع، سرعت، نیروی وزن و... مجهز شده‌اند و اطلاعات به‌دست‌آمده از این سیستم‌ها می‌تواند در ویدیوی شما به نمایش درآید. این اکشن کم‌ها می‌توانند با برخی از ابزارهای سنجش ضربان قلب نیز جفت شوند، تا نشان دهند که حرکت‌های هیجان‌انگیز شما تا چه حد بر افزایش ضربان قلب مؤثر بوده‌اند.

اکشن کم جدید Garmin Virb Ultra 30 دارای کنترل صوتی نیز هست. این اکشن کم پیش از رونمایی گوپرو از محصولات جدیدش، با بهره‌مندی از این ویژگی معرفی شد. با استفاده از این ویژگی کاربران قادر خواهند بود به دستگاه دستورات صوتی همچون «ضبط را آغاز کن» یا «عکس بگیر» بدهند. این دوربین بالارده توانایی ثبت تصاویر 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد و از یک صفحه‌نمایش ۱.۷۵ اینچی در پشت خود بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش حتی زمانی که دوربین را درون کاور مخصوص ضد آب قرار داده باشید، کار می‌کند.

اکشن‌کم گارمین

مجموعه راه‌های ارتباطاتی این دستگاه کامل است. Garmin Virb Ultra 30 از وای‌فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و ANT+ بهره می‌برد. این یعنی Virb Ultra 30 را می‌توان با برنامه‌ی موبایل Virb نیز استفاده کرد. این برنامه برای اندروید و آی‌اواس ارائه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای خود را به‌سرعت مشاهده و ویرایش کنند و آن‌ها به‌صورت زنده در یوتیوب به اشتراک بگذارند. این اکشن کم ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

Sony FDR-X3000 4K Action Cam

اکشن‌کم سونی

ویدیوهای لرزان و خسته‌کننده، از زمان عرضه‌ی نخستین سری اکشن کم‌ها همواره جزو معضلات این محصولات بوده‌اند. طبیعتا ثابت نگه‌داشتن دوربین فیلم‌برداری هنگام بالا رفتن از کوه با یک موتور تریل غیرممکن است. برخی از سازندگان با ارائه‌ی لرزش‌گیر الکترونیکی درصدد برطرف کردن این مشکل برآمده‌اند، اما سونی در اکشن کم جدید خود به نام FDR-X3000 4K Action Cam از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره برده است. در این نوع لرزش‌گیر تکنولوژی جالبی به‌ کار رفته است که موجب می‌شود برای خنثی کردن حرکات و لرزش‌های بدنه‌ی دوربین، خود لنز حرکت کند! تا جایی که ما می‌دانیم، این بهترین لرزش‌گیر استفاده‌شده در اکشن کم‌های بازار تا به امروز است.

ویژگی‌های پرچم‌دارانه‌ی FDR-X3000 4K Action Cam شامل بهره‌مندی از توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری فول اچ‌دی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستند. این دوربین در برابر رطوبت مقاوم است، اما به همراه یک کاور ضد آب عرضه می‌شود تا در محیط‌های به‌شدت خیس قابل استفاده باشد. از دیگر لوازم جانبی ارائه‌شده به همراه این دوربین، می‌توان به ابزار بند مانند مخصوصی برای نگه‌داشتن دوربین با انگشت و یک ریموت مشاهده‌ی زنده اشاره کرد که می‌توان آن را همانند ساعت مچی پوشید.

اکشن‌کم سونی

این اکشن کم از قابلیت‌های ارتباطی همچون وای‌فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس بهره می‌برد. این محصول از پخش زنده‌ی ویدیو پشتیبانی می‌کند و قابلیت کنترل توسط برنامه‌های اندروید و آی‌او‌اس یا ریموت جدید مشاهده‌‌ی زنده دارد. این دوربین با نام X300 و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود. نسخه‌ای از آن نیز همراه با ریموت مشاهده‌‌ی زنده ارائه شده است که با نام X300R شناخته می‌شود و ۵۵۰ دلار قیمت دارد.

YI 4K Action Camera

اکشن‌کم YI

همان‌طور که از نام YI 4K می‌توان فهمید، این اکشن کم توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K دارد. اگرچه توانایی این محصول در ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه آن را با سایر پرچم‌داران بازار هم‌تراز و بهره‌مندی آن از یک صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن بالا آن را قابل توجه می‌کند، اما نقطه‌ی قوت اصلی قیمت آن است. خرید این اکشن کم با توجه به قیمت ۲۵۰ دلاری آن نسبت به سایر رقبایش بسیار به‌صرفه‌تر است.

این اکشن کم برخلاف بسیاری از رقبا در رنگ‌های متنوعی از جمله سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌شود. البته اYI 4K کم ضد آب نیست و برای فیلم‌برداری با آن در زیر آب نیاز به استفاده از یک کاور ضد آب خواهید داشت. پشتیبانی از ارتباط وای‌فای و بلوتوث به این دوربین اجازه می‌دهد با استفاده از برنامه‌ی YI Action Camera بتوان به ویرایش و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای ثبت‌شده‌ پرداخت.

اکشن‌کم YI

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این دوربین می‌توان به عمر باتری تحسین‌برانگیز ۲ ساعته‌ و میکروفن دوتایی اشاره کرد که نوید ضبط صدایی با کیفیت بالاتر از متوسط می‌دهد. این اکشن کم به‌تنهایی ۲۵۰ دلار قیمت دارد، اما در صورتی که بخواهید یک کیس ضد آب به همراه آن بگیرید، باید حدود ۲۷۵ دلار پرداخت کنید.

Nikon KeyMission 360

اکشن‌کم نیکون

نیکون KeyMission 360 از دیگر اکشن کم‌های معرفی‌شده در این لیست متمایز است و دلیل آن‌هم بهره‌مندی این اکشن کم از دو لنز است. این دو لنز - که یکی رو به جلو و دیگری رو به عقب قرار است - موجب می‌شوند  KeyMission 360 بتواند ویدیوهایی ۳۶۰ درجه از لحظات شما تهیه کند. این ویدیوها را می‌توانید با یک هدست واقعیت مجازی تماشا کنید. این دوربین از این نظر شبیه به مدل بزرگ‌تر Ricoh Theta S است که البته رزولوشن بالاتری نیز دارد. 

این اکشن کم می‌تواند ویدیوی ۳۶۰ درجه با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ثبت کند. تصاویر ۳۶۰ درجه‌ی این دوربین رزولوشن ۲۳.۹ مگاپیکسلی دارند و تمامی عملیات پردازشی بر روی آن‌ها درون دوربین انجام می‌شود. بنابراین نگرانی از بابت ویرایش و اتصال تصاویر به هم نخواهید داشت. این اکشن کم در برابر نفوذ آب تا عمق ۳۰ متری، سقوط از ارتفاع ۲ متری و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه‌ی سلسیوس (۱۴ درجه‌ی فارنهایت) مقاوم است.

اکشن‌کم نیکون

KeyMission 360 از قابلیت‌های ارتباطی همچون بلوتوث و وای‌فای برای ارتباط با برنامه‌ی اسنپ‌بریج ۳۶۰ یا ۱۷۰ نیکون بهره می‌برد. با استفاده از این برنامه می‌توانید ویدیوها و تصاویر تهیه‌شده را ویرایش و قاب‌بندی کنید و به اشتراک بگذارید. اگرچه ما این دوربین را به‌عنوان یکی از بهترین اکشن کم‌های سال ۲۰۱۶ معرفی کرده‌ایم، اما باید به این نکته توجه داشت که KeyMission 360، نسخه‌ی اول یک محصول است و بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند قبل از دیگران کار با ویدیوهای ۳۶۰ درجه را تجربه کنند. این اکشن کم ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده کردید، اکشن کم‌های بسیار زیادی در بازار هستند که هرکدام از آن‌ها اندکی با بقیه تفاوت دارد و همین تفاوت‌های اندک موجب می‌شوند که یکی از این دوربین‌ها دقیقا مناسب شما و نوع فعالیتی باشد که می‌خواهید با آن ضبط کنید. مثلا اگر قصد دارید دوربین خود را روی جسم دیگری نصب کنید، کوچکی اندازه‌ی آن برای شما در اولویت خواهد بود و در عوض بهره‌مندی آن از صفحه‌نمایش اهمیتی نخواهد داشت. اگر قصد دارید دوربین را در نقطه‌ای دور از دسترس نصب کنید، به اکشن کمی با پشتیبانی از دستورهای صوتی نیاز خواهید داشت. شاید قصد داشته باشید خودتان نیز در ویدیوهایتان باشید، در این صورت یک اکشن کم با قابلیت فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه برایتان مناسب خواهد بود.

هر اولویت و هر مقدار بودجه‌ای که داشته باشید، اکشن کمی وجود دارد که دقیقا متناسب با نیازتان است. امیدواریم این مطلب بتواند شما را در انتخاب اکشن کم مناسب یاری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات