بیش از ۵۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی برای Daydream گوگل منتشر شد

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی سازگار با پلتفرم اختصاصی گوگل دی‌دریم (Daydream) به ۵۰ عدد رسید.
تبلیغات

هرچند هنوز فناوری واقعیت مجازی چندان همه‌گیر نشده است، اما برای همه جذاب به نظر می‌رسد. واقعیت مجازی کاربران را عمیقا وارد دنیایی مجازی می‌کند تا در آن برای آموزش، تماشای ویدیو، گشت و گذار در مکانی خاص، اجرای بازی‌های ویدیویی و چندین و چند کار دیگر بهره ببرند. بازار واقعیت مجازی هرچند هنوز آینده‌ی مشخص و واضحی ندارد؛ اما کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند بخشی از این بازار را از آن خود کنند تا اگر روزی مردم اقبال گسترده به آن نشان دادند، از قافله عقب نمانند. 

گوگل نیز در آخرین کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان خود از پلتفرم اختصاصی و جدیدش با نام Google Daydream رونمایی کرد. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند با سرعت بیشتری اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی خود را برای اندروید توسعه دهند. توسعه‌دهندگان شروع به تولید اپلیکیشن بر پایه‌ی پلتفرم دی‌دریم گوگل کرده‌اند و در حال حاضر ۵۰ اپلیکیشن سازگار با آن در گوگل پلی استور قرار گرفته است. همچنین انتظار می‌رود تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های مبتنی بر دی‌دریم رشد بیشتری به خود بگیرد و در آینده شاهد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بیشتری در گوگل پلی استور باشیم. 

از جمله اپلیکیشن‌های شاخص عرضه‌شده تحت پلتفرم دی‌دریم می‌توان به بازی Wands که در آن به جنگ در عصر جادوگران می‌پردازید یا LEGO Brickheadz که حافظه‌ی کودکان را تقویت می‌کند تا قطعات لِگو را در اتاق خود روی هم بچینند یا Layers of Fear: Solitude که نسخه‌ی موبایل بازی تحسین‌شده‌ی مشابه در پی‌سی است، اشاره کرد. 

نظر شما درباره‌ی آینده واقعیت مجازی و پلتفرم دی‌دریم گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات