به کار گیری الگوریتم فراگیری ماشین برای تکنولوژی پارک خودکار توسط آئودی

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اغلب خودروسازان نامدار در حال ارائه خودروهای خودران هستند. خودروهای بدون راننده، خودروهای آینده صنعت خودروسازی هستند که نقش خطای انسانی را در تصادفات به حداقل می‌رسانند.
تبلیغات

آئودی به تشریح چگونگی استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین (Machine Learning) برای سیستم رانندگی خودکار خود پرداخته است. یادگیری یا فراگیری ماشین یکی از اشکال هوش مصنوعی است که در آن، رایانه یاد می‌گیرد بدون هیچ برنامه‌ی صریحِ از پیش تعیین‌شده‌ای، چگونه عمل کند. این روش کد نویسی، به‌نوعی از طریق سعی و خطا محقق می‌شود. اغلب خودروهای خودران از الگوریتم یادگیری ماشین استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که دائم و پیوسته، سیستم خود را با استفاده از خودروی الگو که میلیون‌ها بار مورد آزمایش قرار گرفته است، تصحیح می‌کنند.

خودروی خودران آئودی

آئودی در کنفرانس سیستم‌های فرآیند اطلاعات عصبی (Neural Information Processing Systems) که در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار شد، توضیحات کاملی در مورد سیستم رانندگی خودران خود ارائه کرده است. شرکت آئودی سیستم جدید خود را در خودروی آئودی Q2 خودران با مقیاس یک هشتم، برای جستجوی فضای پارک و پارک کردن در آن فضا پیاده‌سازی و تشریح کرد.

این مدل، که به مدل مفهومی یادگیری عمیق آئودی Q2 مشهور است، از دو دوربین مونو به سمت جلو و عقب، استفاده می‌کند. همچنین ده سنسور اولتراسونیک در پیرامون خودرو نصب شده است. اطلاعات دوربین‌ها و سنسورهای مختلف توسط رایانه مرکزی تحلیل می‌شود که در نهایت خروجی آن پدال گاز و ترمز و چرخش فرمان است.

در طی مانورهای مختلف پارک، الگوریتم مذکور عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت؛ بنابراین این الگوریتم، استراتژی پارک خودرو را مدام تصحیح می‌کند. در نتیجه مدل مورد نظر می‌تواند خودرو را حتی در شرایط سخت پارک کند.

اولین خودروی شرکت آلمانی آئودی که به سیستم رانندگی خودران مجهز است، سدان A8 مدل ۲۰۱۷ خواهد بود. این خودرو توانایی جستجو فضای پارک و پارک خودرو در شرایط مختلف دارد. همچنین این سیستم می‌تواند خودرو را با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در ترافیک‌های شهری به‌طور خودکار هدایت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات