مک بوک پرو 2016‌ مشکل شارژدهی باتری دارد

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از مشکلات پیش آمده برای گرافیک مک‌بوک‌های جدید اپل، این بار شکایاتی درباره عملکرد باتری مک‌بوک پرو 2016 به گوش می‌رسد.
تبلیغات

افراد کمی هستند که بعد از خرید لپ‌تاپ، اظهاراتی مبنی بر شارژدهی زیاد باتری یا شارژدهی بیش از مقدار اعلام‌شده توسط سازنده مطرح می‌کنند. دلیل این موضوع خیلی ساده است؛ تولیدکنندگان با استفاده از معیارهای غیرواقعی چون تعداد ساعت‌هایی که دستگاه می‌تواند سایت‌های ساده را با روشنایی حداقلی باز کند، اندازه‌گیری می‌کنند.

مک‌بوک پرو 2016 نیز از این قاعده مستثنا نیست و با توجه به موارد بازاریابی، اعلام شده است که باتری این دستگاه ۱۰ ساعت شارژدهی مداوم دارد. این مقدار با توجه به اینکه اندازه‌ی باتری باعث باریک‌تر شدن آن می‌شود، کمتر از نسل قبل به نظر می‌رسد. با این وجود مک‌بوک پروهای جدید اپل نه‌تنها در برخی موارد ساده دچار مشکل شده‌اند، بلکه به گزارش وب‌سایت 9to5Mac، برخی کاربران از عدم دریافت میزان معقول شارژدهی باتری نیز شکایت دارند.

با توجه به شکایات مطرح‌شده در انجمن‌های پشتیبانی اپل و ردیت، بسیاری از کاربران نمی‌توانند حتی به ۱۰ ساعت شارژدهی اعلام‌شده نزدیک شوند و در برخی مدل‌های مک‌بوک پرو حتی رسیدن به ۶ ساعت عمر باتری به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.

برای مثال یکی از کاربران Reddit اعلام کرده است:

سلام. من چند روز قبل یک مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی خریدم و شارژدهی باتری آن مرا ناامید کرده است. من کار خاصی انجام نمی‌دهم، اما حتی وب‌گردی ساده و سبک با سافاری و روشنایی ۵۰ درصد، تنها ۶ ساعت شارژ در اختیار من می‌گذارد. معمولا اپل در بخش عمر باتری عملکرد خوبی دارد. در بررسی میزان انرژی هیچ‌ چیز غیرمعمولی دیده نمی‌شود. من از دیگران شنیده‌ام که مشکل مشابهی دارند ولی شخص دیگری می‌گوید باتری دستگاه او ۱۵ ساعت شارژدهی دارد.

با این وجود به گزارش 9to5Mac، بسیاری از ادعاهای کاربران در مورد میزان تخمین شارژ باقی‌مانده، نسبت به تست‌های واقعی است که زمان بیشتری از عمر باتری را نشان می‌دهد. مک‌اواس مانند ویندوز 10، میزان شارژ باقی‌مانده را بر اساس معیارهای ثابتی تخمین می‌زند و مهم نیست در شرایط فعلی دستگاه مشغول انجام چه کاری است و با این اوصاف قطعا میزان تخمین‌زده شده اشتباه است.

علاوه بر این، پردازنده‌های امروزی حالت توان و انرژی دستگاه را نسبت به گذشته تغییر می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود میزان تخمین شارژ باقی‌مانده صحیح نباشد.

به هر حال تعداد قابل توجهی کاربر نسبت به عملکرد ضعیف باتری مک‌بوک پرو‌ی جدید اپل انتقاد دارند و این اعتراضات بر مبنای نتایج واقعی منتشر شده است. بر این اساس یا مک‌بوک پرو 2016 عمر باتری خیلی خوبی ندارد، یا اینکه مشکلی وجود دارد که باید اپل آن را برطرف کند. احتمالا با انتشار مک او‌اس 10.12.2؛ علاوه بر مشکل گرافیک مک‌بوک پرو جدید، مشکل باتری آن نیز برطرف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات