توصیه‌های بی ام و برای رانندگی در زمستان

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رانندگی در فصول سرد متفاوت از رانندگی در فصول گرم است. رعایت نکات ایمنی در زمستان، از الزامات انکار نشدنی سفر است.
تبلیغات

زمستان در راه است و اغلب جاده‌ها برفی ، لغزنده و حادثه‌خیز هستند. در ادامه نکات کار آمدی ذکر شده است که رعایت آن‌ها باعث می‌شود خودروی شما در جاده ایمن حرکت کند.

تایرهای زمستانی مناسب

توصیه های رانندگی زمستانی

تایرهای زمستانی از الزامات رانندگی در فصل زمستان است. محرک بودن تمام چرخ‌ها یا بزرگ بودن لاستیک‌های خودرو، دلیلی برای نداشتن تایر زمستانی نیست. تایر زمستانی اساساً مقوله‌ای مجزا از تکنولوژی زنجیره توان و تعداد چرخ‌های محرک است. در جاده‌های برفی، تایرهای زمستانی تنها تایرهایی هستند که الگویی مناسب برای حرکت بدون دغدغه دارند. حتی در جاده‌های خشک، تایرهای زمستانی خاصیت چسبندگی بهتری نسبت به تایرهای معمولی دارند. هنگامی که دمای هوا افت شدیدی پیدا می‌کند و فصل سرما آغاز می‌شود، باید تایرهای تابستانی را به فراموشی بسیارید و از تایرهای مناسب زمستانی استفاده کنید.

بازدید از ترمزها

پد و روتور ترمز از جمله قطعات ارزان‌قیمت خودرو هستند. از نو بودن پدهای ترمز یا حداقل از کم بودن فاصله آن‌ها با روتور اطمینان حاصل کنید. در شرایط برفی به خاطر کم بودن سطح چسبندگی تایرها، خط ترمز بیشتری ایجاد می‌شود. بنابراین با سیستم ترمز معیوب شرایط را دشوارتر نکنید. از صحت عملکردی سیستم ترمز خود مطمئن شوید؛ فقط در اینصورت است که می‌توانید در شرایط نامناسب از حداکثر توان توقف خودروی خود بهره ببرید.

کنترل مایعات خودرو

در ابتدا، باید همواره میزان مایع ضد یخ خودرو را چک کنید. هنگامی که سطح ضد یخ  میزان مناسب باشد؛ از بسیاری از مشکلات جدی جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین از پر بودن مخزن مایع شیشه‌شور اتومبیل خود و وجود مایع ضد یخ در آن مطمئن شوید. مایع شیشه‌شور استاندارد به‌طور معمول با سرد شدن هوا یخ می‌بندد و هنگامی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، آسیب جدی به سیستم پمپاژ شیشه‌شور وارد می‌کند. بنابراین استفاده از مایع ضد یخ برای مایع شیشه‌شور الزامی است.

آماده سازی وسایل ایمنی

جدا از هشدارهایی که در فصول سرد داده می‌شود، زمستان می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک باشد. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی امکان رخ دادن دارند و می‌توانند شما را با خودروتان کنار جاده متوقف کنند. ممکن است در این حالت امکان روشن کردن خودرو وجود نداشته باشد؛ بنابراین سیستم گرمایشی خودرو از مدار خارج می‌شود و قابلیت استفاده از آن وجود ندارد. وجود یک پتو، دستکش و تعدادی کاپشن زمستانی می‌تواند کمک شایانی به شما بدهد.

با رعایت این توصیه‌ها، ایمنی صددرصدی در فصل زمستان تضمین نمی‌شود، اما قطعاً کمک بسیاری به شما می‌کند. درست است که یکی از جنبه‌های اصلی رانندگی در زمستان، مانند تمام فصول و شرایط دیگر، راننده است؛ اما رعایت نکات فوق می‌تواند بسیار راهگشا باشد. شما باید رانندگی با دقت، محافظ کارانه و بسیار هوشیارانه داشته باشید و با رعایت نکات فوق می‌توانید ایمنی رانندگی خود را به حداکثر ممکن برسانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات