سامسونگ کل پنل گلکسی اس 8 را با صفحه نمایش پوشش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد سامسونگ برای جبران خسارات وارده در اثر مشکلات گلکسی نوت 7، در نظر دارد برای گلکسی اس 8 سنگ تمام بگذارد.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین سؤالات این روزهای دنیای فناوری، پاسخ و نحوه‌ی بازگشت سامسونگ به بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بعد از مشکلات به وجود آمده برای گلکسی نوت ۷ است. به نظر می‌رسد پاسخ سامسونگ، در تغییرات انقلابی طراحی سری اس گلکسی‌های این شرکت نمایان خواهد شد؛ چرا که بنا بر گزارش بلومبرگ این شرکت کره‌ای طراحی تمام صفحه را برای پنل جلوی گوشی در نظر گرفته است.

در حال حاضر تمامی گوشی‌های هوشمند در واقع در پنل جلوی خود، پوششی شیشه‌ای دارند اما در زیر این پوشش شیشه‌ای، حاشیه‌های زیادی صفحه نمایش را احاطه کرده که سنسورهای مختلف را در خود جای داده‌اند، اما به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد این حاشیه‌ها را به طور کامل از گوشی خود حذف کند. در روزهای گذشته شاهد معرفی گوشی می‌میکس شیائومی نیز بودیم که از فناوری‌های مختلف و جدیدی به جای سنسورهای معمول بهره برده بود.

به ادعای بلومبرگ؛ دکمه‌ی فیزیکی هوم از گلکسی اس ۸ حذف می‌شود و یک دکمه‌ی مجازی در زیر صفحه نمایش، جای آن را می‌گیرد. البته در حال حاضر مشخص نیست این دکمه مانند دکمه‌های ناوبری سایر گوشی‌های لمسی است یا از فناوری مشابه فورس تاچ اپل بهره‌ می‌برد. البته به‌احتمال زیاد در یکی از لبه‌ها، گوشی دارای حاشیه خواهد بود. همچنین بلومبرگ مدعی است گلکسی اس ۸ دارای دو سایز صفحه نمایش خواهد بود که البته در مورد ابعاد صفحه نمایش که به ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی خواهند رسید نیز در گذشته شایعاتی منتشر شده بود. 

همچنین بلومبرگ گزارش داده است که یکی از پردازنده‌های مورد استفاده در گلکسی اس ۸ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود و احتمالا می‌توان حدس زد که پردازنده‌ی دیگر ساخت خود سامسونگ و با برند اکسینوس است. همچنین در بخش نرم‌افزار نیز به‌احتمال زیاد شاهد اضافه شدن دستیار صوتی هوشمندی خواهیم بود که نام Bixby را با خود یدک خواهد کشید. 

همچنین در روزهای گذشته؛ شایعات خبر از حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، استفاده از پورت یو‌اس‌بی نوع سی و همچنین استفاده از رزولوشن 2K می‌دادند.

در انتهای گزارش بلومبرگ به این نکته هم اشاره شده است که گلکسی اس ۸ در ماه مارس وارد بازار خواهد شد. البته ممکن است عرضه‌ی گوشی با یک ماه تأخیر به ماه آوریل موکول شود، چرا که سامسونگ پس از اتفاقات پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷، مراحل تست خود را سخت‌گیرانه‌تر طی خواهد کرد. 

با این حساب می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییر گلکسی اس ۸، حذف حاشیه‌های صفحه نمایش آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات