کانتار: مشکل گلکسی نوت 7، سهم بازار آیفون اپل را در بازار آمریکا افزایش داد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مشکل انفجار گلکسی نوت ۷ نتایج چندان دل‌چسبی برای سامسونگ به همراه ندارد؛ به‌طوری‌که باعث کاهش سهم سامسونگ در بازار آمریکا و افزایش سهم اپل شده است.
تبلیغات

دو بازیگر اصلی بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، اپل و سامسونگ هستند و این بدین معنی است که در صورت لغزش هر یک از رقبا، دیگری سلطه‌ی خود بر بازار را افزایش خواهد داد. بر اساس آخرین گزارش کانتار وردپنل که منعکس‌کننده‌ی آمار مربوط به گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۶ به تفکیک بازارهای مختلف است؛ سهم iOS اپل در آمریکا به بیش از ۴۰.۵ درصد فروش افزایش پیدا کرده است. این آمار نشان از این دارد که سهم اپل در بازار آمریکا بیش از ۷ درصد یا یک‌پنجم سهم پیشین این کمپانی افزایش پیدا کرده است. بر اساس تحلیل‌های کانتار؛ بخش زیادی از این موضوع برگرفته از مشکلاتی است که برای گلکسی نوت ۷ پیش آمده بود.

تأثیر مشکلات پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷ را باید در بازارهایی جستجو کرد که سامسونگ در آن‌ها دست بالا ندارد. فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین با وجود عرضه‌ی آیفون ۷، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش پیدا کرده است. بخشی از این موضوع را باید به‌ حساب وجود رقبای قدری نظیر اوپو گذاشت که در بازار کشور خود در حال عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی بسیار باکیفیت، با قیمتی نازل‌ هستند. در مقایسه با سهم ۲۲.۵ درصد آیفون از عرضه گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی منتهی به پایان اکتبر سال ۲۰۱۵، اپل امسال ۱۷.۱ درصد از عرضه را مال خود کرده است. در بازار اروپا که اصلا گلکسی نوت در آن عرضه نشد، عدم حضور این گوشی هوشمند چندان محسوس نبود؛ به‌طوری‌که آیفون‌های اپل نیز با کاهش فروش همراه شدند و سهم این محصول با کاهش ۲.۷ درصدی، به ۱۶.۵ درصد رسید.

با توجه به افزایش فروش در بازار آمریکا، کانتار معتقد است حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری تأثیر زیادی بر تصمیم کاربران برای بروزرسانی به نسل جدید محصول اپل نداشته است. کانتار مدعی است که آیفون ۷ رکورد بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند اپل را در بازار آمریکا به خود اختصاص داده است. گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ اس، گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ پلاس از نظر فروش پس از آیفون ۷ قرار دارند.

با وجود اینکه پیکسل‌های گوگل در آخرین روزهای سه‌ماهه‌ی مدنظر کانتار راهی بازار شده‌اند، اما این گوشی‌های هوشمند نیز موفق شده‌اند تا سهمی در آمارهای کانتار وردپنل به خود اختصاص دهند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پیکسل‌ گوگل ۰.۵ درصد از سهم فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه تنها ۱۰ روز از زمان عرضه‌ی پیکسل‌های گوگل تا پایان اکتبر باقی بود، این کمپانی موفق شد به اندازه‌ی سهم فروش هواوی و مایکروسافت، محصول به بازار آمریکا عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات