موتورولا مودم ماژولار 5G برای موتو Z عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موتو زد محصول جدید موتورولا با قابلیت اتصال ماژول‌های جدید است، بر این اساس موتورولا قصد دارد مودم 5G را به مادهای این گوشی بیفزاید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گوشی موتو زد یکی از محصولات موفق لنوو در سال جاری است و این شرکت قصد دارد مادهای جدیدی برای این گوشی به بازار عرضه کند.

در حال حاضر موتورولا درصدد است یک پایه‌ی شارژر به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با نام Incipio Car Dock برای Moto Z عرضه کند و از سوی دیگر ماژول باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی که هم‌اکنون توسط فروشگاه‌های Verizon فروخته می‌شود، به‌زودی راهی بازارهای جهانی خواهد بود.

جان توواناس مدیر ارشد محصول موتورولا معتقد است در آینده شاهد حضور ماژول‌هایی مانند صفحه نمایش با جوهر الکترونیک، سیستم مراقبت از کودکان و مودم نسل پنجم اینترنت موبایل یا 5G خواهیم بود.

توواناس می‌گوید:

دیگر نیازی نیست برای تجربه‌ی تکنولوژی‌های تازه، منتظر نسل بعدی گوشی‌های هوشمند باشیم، ما با تولید ماد‌ها می‌توانیم بسیار سریع‌تر به این فناوری‌ها دست پیدا کنیم.

عرضه‌ی مودم 5G به شکل یک ماژول، دورنمایی ترسیم می‌کند که در آن مشتریان برای دسترسی به جدیدترین نسل اینترنت موبایل دیگر نیاز نیست یک گوشی تازه خریداری کنند. با توجه به اینکه درگاه ارتباطی موتو زد USB-C است، این پورت از لحاظ فنی می‌تواند از پس پردازش و تبادل داده‌های مودم 5G برآید.

البته افزوده شدن این ویژگی نیازمند پنلی است که مودم و آنتن‌های رادیویی مخصوص را در خود جا دهد و در عین حال از لحاظ ابعاد نیز جمع و جور باشد تا کاربران بتوانند آن را به‌راحتی حمل کنند. ورایزن و موتورولا رابطه‌ی کاری نزدیکی با هم دارند و این اپراتور قصد دارد فاز آزمایشی سرویس 5G را از اواسط سال ۲۰۱۷ آغاز کند.

برخی هنوز به گوشی‌های ماژولار به چشم یک ترفند تبلیغاتی می‌نگرند؛ اما تحقیقات موتورولا نشان می‌دهد حدود نیمی از دارندگان موتو زد حداقل یکی از ماد‌های این گوشی را خریداری کرده‌اند و استفاده می‌کنند؛ در این میان، ماژول باتری با فراهم کردن ۳۷ ساعت شارژ برای استفاده مداوم، محبوب‌ترین ماد این گوشی لقب گرفته است. حدود ۲۰ درصد از کاربران هم به‌طور متوسط ۱۰ ساعت در هفته از ماد‌های گران‌قیمتی مانند دوربین و ویدیو پروژکتور استفاده کرده‌اند.

موتورولا برخلاف رقیب خود (ال‌جی)، نمی‌گذارد اید‌ه‌‌ی طراحی و ساخت ماد‌ها به مسیری اشتباه برود، بنابراین آن‌ها به شکلی فعال به دنبال جذب اید‌ه‌های تازه هستند. این شرکت در حال حاضر کمپینی با هدف طراحی و تولید ماد‌های جدید توسط کاربران به راه‌ انداخته است و قصد دارد از نیمه‌ی سال ۲۰۱۷، هر سه ماه ۴ ماژول جدید به جمع محصولات جانبی موتو زد بیفزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات