جهانگرد:‌ میانگین سرعت دسترسی مردم به اینترنت باید به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بر اساس برنامه‌ی ششم توسعه، میانگین سرعت دسترسی مردم به اینترنت باید به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد.
تبلیغات

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات، در مورد تغییرات فناوری با ورود نسل‌های جدید گفت: «‌در نسل ۵ (5G) معماری داده‌ها با تغییرات بسیار روبرو می‌شود. اگر هم‌ اکنون میزان دریافت از ارسال داده در شبکه بیشتر است، تولید محتوا در نسل پنجم به سمتی خواهد رفت که میزان ارسال از دریافت بیشتر خواهد شد.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد رشد ICT در کشور توضیح داد: «در مطالعات توسعه‌ی ایران در پنج برنامه‌ی قبلی، میزان رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات همیشه وجود داشته و حدود ۱۹ درصد بوده است. این رشد باوجود جنگ و تحریم بود. رشدی که در فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود داشت در برنامه ششم توسعه‌ نیز ادامه خواهد داشت و سرعت بیشتری نیز به خود می‌گیرد. جامعه و اقتصاد ایران نیازمند فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است و خواهد بود.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد سرعت و دسترسی مردم به شبکه اعلام کرد: «میانگین سرعت دریافت اطلاعات کاربران در برنامه‌ی پنجم، ۴ مگابیت بر ثانیه شد که در برنامه‌ی ششم ۲۰ مگابیت ‌بر ثانیه و در برنامه‌ی هفتم باید ۱۰۰ مگابیت ‌بر ثانیه شود. ما در چند سال اخیر غفلت زیادی در زمینه‌ی دسترسی به اطلاعات داشته‌ایم و ظرفیت دسترسی‌ از بقیه بخش‌ها عقب افتاده است.»

جهانگرد در مورد تولید محتوا بیان کرد: «با تحول ترافیک و نوع مصرفی که شکل گرفته است، باید در زمینه تولید محتوا نیز این رشد را در شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم و بتوانیم قوانین خوبی در این زمینه تهیه و اجرا کنیم.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کمک فناوری اطلاعات به توسعه‌ی کسب‌وکار در کشور گفت: «تسهیل کسب‌وکار باید مورد تحول قرار گیرد و فناوری اطلاعات و ارتباطات به تسهیل در کسب‌وکار کمک کند. در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوب و مفیدی در این زمینه رخ داده است.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات به رشد نسبی امنیت فناوری اطلاعات در سال‌های گذشته اشاره و اعلام کرد: «امنیت در چند سال اخیر متحول شده است و با برنامه‌ریزی‌ها و زحمات کارشناسان و متخصصان فنی، این امنیت امروز در خدمت کاربران و سرویس‌دهندگان خواهد بود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات