بازار حافظه NAND طی سه ماهه سوم ۲۰۱۶ در سلطه سامسونگ بوده است

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
DRAMeXchange با انتشار گزارشی اعلام کرد سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی بازار حافظه‌های NAND را در اختیار گرفته است.
تبلیغات

تابستان سال جاری میلادی را باید یکی از بدترین فصل‌هایی خواند که سامسونگ سپری کرده است، چراکه پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ سامسونگ به بازار، ایجاد مشکلات در به‌کارگیری این گوشی هوشمند باعث شد کره‌ای‌ها در نهایت تصمیم به جمع‌آوری و توقف تولید آن بگیرند. البته گزارش‌هایی منتشر می‌شود که بر اساس آن‌ها؛ ظاهرا این فصل چندان هم برای سامسونگ بد نبوده است. DRAMwXchange با انتشار گزارشی اعلام کرد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بازار حافظه‌های NAND را قبضه کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ سامسونگ برای اینکه بتواند سلطه‌ی خود را در حوزه‌ی حافظه‌های NAND حفظ کند، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده است. ابتدای سال جاری میلادی سامسونگ کارخانه‌ی تولید حافظه‌های Flash NAND خود را در  چین و کره جنوبی گسترش داد. در کنار گسترش ظرفیت تولید حافظه‌های ناند، سامسونگ واحد تولیدی جدیدی نیز در کشور کره جنوبی احداث کرده است. از جمله‌ی اقدامات دیگر این کمپانی باید به آغاز تولید حافظه‌های ۶۴ لایه NAND‌ از ابتدای ماه جاری میلادی اشاره کرد. افزایش تقاضا برای حافظه‌های SSD باعث شده است نیاز به این تراشه‌ها بیش از پیش احساس شود و از این‌رو سامسونگ ظرفیت تولید خود را به‌سرعت برای حفظ پیشتازی افزایش می‌دهد.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی، سامسونگ موفق شده است درآمدی ۳.۷۴۴ میلیارد دلاری از فروش حافظه‌های 3D NAND کسب کند که از این طریق، این کمپانی ۳۶.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار خود گرفته است. توشیبا با در اختیار داشتن ۱۹.۸ درصد از بازار جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. وسترن دیجیتال و SK Hynix به ترتیب با در اختیار داشتن ۱۷.۱ و ۱۰.۴ درصد از بازار در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات