سامسونگ برای مقابله با شاکیان گلکسی نوت 7 تیم وکالت استخدام کرد

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ برای دفاع در پرونده شکایت گروهی انفجار گلکسی نوت 7 در کره جنوبی، یک شرکت حقوقی استخدام کرد.
تبلیغات

در ماجرای انفجار باتری گلکسی نوت 7، ۵ نفر در کره جنوبی مدعی هستند دچار سوختگی شدید و مشکلات تنفسی حاد شده‌اند و اکنون این گروه با حمایت ۲۴۰۰ نفر دیگر، یک پرونده شکایت گروهی علیه سامسونگ تشکیل داده‌اند. این در حالی است که همه گوشی‌های فروخته‌شده از این سری جمع‌آوری و تولید آن متوقف شده است.

در دادخواست شرکت حقوقی Harvest که تنظیم و پیگیری شکایت گروهی را به عهده دارد، یکی از حامیان این پرونده چنین نوشته است:

گلکسی نوت 7 تعویض شده من در کنار تختخوابم آتش گرفت. خوشبختانه گوشی با کاور محافظت می‌شد و من هیچ‌گونه آسیب فیزیکی ندیدم ولی کاور و کارت اعتباری که در کنار گوشی بود، کاملا ذوب شدند.

وکلای شاکی‌ها ۴۲ میلیون وون خسارت درخواست کرده‌اند، یعنی برای هرکدام از شاکی‌ها ۵۰۰ هزار وون (معادل ۴۲۴ دلار) در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی، سامسونگ برای مقابله با این شکایت یک شرکت حقوقی استخدام کرده است. بخشی از دفاعیه رسمی ارسالی این شرکت به دادگاه مسئول پرونده، به شرح زیر است:

ما به اندازه کافی خسارت و مشکلات این اتفاق را برای خریداران گلکسی نوت 7 جبران کرده‌ایم. خسارت مطالبه شده توسط شاکیان این پرونده در محدوده مسئولیت‌ها و تعهدات ما نیست... برای به حداقل رساندن صدمات احتمالی به مشتری‌ها، ما همه محصولات مشکل‌دار را جمع‌آوری کردیم که این اقدام نزدیک به ۱۰ تریلیون وون برای شرکت هزینه داشت.

شاکیان پرونده، درخواست خسارت خود را در قالب کوپن‌های تخفیف به ارزش ۱۰۰ هزار وون (۸۶ دلار) و وعده تخفیف ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار وون (۳۴۱ تا ۴۲۴ دلار) برای خرید گلکسی اس 8، مطرح کرده‌اند.

 سامسونگ تابه‌حال از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات