بنزین سال آینده ۵۰ تومان گران می‌شود

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به بودجه‌ی ارائه‌شده از سوی دولت به مجلس، سال آینده بنزین ۵۰ تومان گران می‌شود.
تبلیغات

دولت در لاریحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد کرده است قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده حداقل ۵ درصد افزایش یابد.

در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است:

وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور تا سقف پانزده هزار ریال به مصرف برساند. این منابع جزو درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات بر نرخ صفر است

بدین ترتیب اگر این بند از لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی رأی بیاورد؛ بنزین بدون سرب با افزایش ۵۰ تومان به ۱۰۵۰ تومان خواهد رسید. قیمت بنزین سوپر هم که در حال حاضر ۱۲۰۰ تومان است با افزایش ۵ درصدی به ۱۲۶۰ تومان خواهد رسید.

با توجه به این مصوبه؛ هزینه یک باک ۳۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومان، یک باک ۴۰ لیتری بنزین ۲۰۰۰ تومان، یک باک ۵۰ لیتری بنزین ۲۵۰۰ تومان و یک باک ۶۰ لیتری بنزین ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت. نظر شما در مورد این افزایش قیمت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات