Consumer Reports با تاکید بر صحت تست باتری مک بوک پرو 2016، آن را تکرار نمی کند

شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی Consumer Reports که مک بوک پرو ۲۰۱۶ را از لیست پیشنهادات خرید خود حذف کرده است، اعلام کرد حاضر نیست برای بار دوم لپ‌تاپ اپل را مورد آزمایش قرار دهد.
تبلیغات

چندی پیش مجله‌ی Consumer Reports مک بوک پروی جدید اپل را از لیست پیشنهادات خود خارج کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده کارشناسان این مجله که لیست پیشنهادی آن از اهمیت بالایی در میان کاربران برخوردار است، مک بوک پروهای ۲۰۱۶ اپل در آزمایش‌هایی که انجام شد، موفق نشده‌اند نتایج یکسانی  از نظر عمر باتری به نمایش بگذارند و از این‌رو به دلیل عدم توانایی در کسب امتیاز مورد نیاز، از لیست مجله حذف شده‌اند.

حال این موسسه‌ی غیرانتفاعی اعلام کرده است که حاضر نیست برای بار دوم مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل را تست کند و نتایج خود را تغییر دهد. ماریا ریرسیچ، مدیر بخش آزمایش گجت‌های الکترونیک در Consumer Reports در این خصوص می‌گوید:

در هر صورت ما معتقد نیستیم که اجرای دوباره‌ی تست‌ها می‌تواند نتایج متفاوتی در اختیارمان قرار دهد. اولا، همان‌طور که در مقاله‌ی اصلی راهنمای خود نیز به این نکته اشاره کردیم، تجربه‌ی عمر باتری بالا در مک‌بوک‌های اپل برای ما چندان شگفت‌آور نیست، به‌طوری‌که ما در آزمایش‌های خود نمونه‌ای را تست کرده‌ایم که حتی ۱۹ ساعت از نظر عمر باتری دوام آورده است. همچنین ما در تست‌های خود روشنایی نمایشگر را در سه فاصله‌ی مختلف چک کرده‌ایم. همچنین هر دقیقه اطلاعات کنترل می‌شود که از این‌رو کارکرد صحیح اپلیکیشن ثابت می‌شود.

Consumer Reports یک هفته پس از اظهار نظر فیل شیلر، قائم مقام بازاریابی اپل این‌چنین واکنش نشان داده است. فیل شیلر گفته بود که آزمایش‌های خود اپل فاصله‌ی زیادی با آنچه Consumer Reports اعلام کرده است، دارد. همچنین وی اعلام کرده بود که این کمپانی در حال کار با Consumer Reports برای درک نتایجی است که این مجله منتشر کرده است.

Consumer Reports پس از عرضه‌ی مک‌بوک پروهای ۲۰۱۶ اپل به بازار، لپ‌تاپ‌های این کمپانی از لیست پیشنهادات خود خارج کرد. Consumer Reports سابقه‌ای بیش از ۸۰ سال در زمینه‌ی ارائه‌ی پیشنهادات خرید لوازم الکترونیک دارد. این مجله اعلام کرده که در یکی از تست‌ها مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل موفق شده است ۱۹ ساعت در آزمایش باتری دوام آورد، حال آنکه در تست دیگر تنها ۴ ساعت دوام آورده است.

علاوه بر Consumer Reports بسیاری از خریداران مک‌ بوک‌ پرو جدید اپل نیز شکایاتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل برای اینکه بتواند مک‌ بوک‌ پرو جدید خود را تا قبل از فصل خرید سال نوی میلادی راهی بازار کند، فناوری قدیمی را در باتری‌های این لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات