ولوو به عنوان اولین خودروساز از اسکایپ استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ولوو، کمپانی خودروساز سوئدی با همکاری مایکروسافت، اسکایپ را در خودروهای لوکس خود قرار خواهد داد.
تبلیغات

ویژگی‌هایی که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند خود از آن‌ها لذت می‌بریم، در حال گسترش و ورود به دنیای خودروها هستند؛ اما آیا قرار دادن برنامه‌ی اسکایپ در سیستم سرگرمی یک خودرو، ایده‌ی خوبی است؟

با توجه به سابقه‌ی درخشان ولوو در زمینه‌ی ایمنی، به نظر می‌رسد این کمپانی در حال تفکر بر ایمنی چنین قابلیتی است و اینکه چگونه این مقوله‌ی مهم را توضیح دهد. این خودروساز سوئدی به همراه مایکروسافت، از یکپارچگی اسکایپ برای اولین بار در صنعت خودرو جهت استفاده برای مقاصد تجاری، در سری پرچم‌دار و لوکس 90 خبر داد.

volvo

آندرس تیلمان، نایب‌رئیس بخش ارتباط با مصرف‌کنندگان ولوو، بیان کرد:

همه‌ی ما این لحظه را تجربه کرده‌ایم؛ سوار بر یک خودرو شده‌ایم و در حال اتصال به کنفرانسی تلفنی هستیم؛ اما شاید در لحظه‌ای که سعی در اتصال به کنفرانس تلفنی داریم، رمز ورود به حساب کاربری خود را فراموش کرده‌ایم یا تلفن همراه از دستمان رها شده است. این روش بهترین راه برای شروع یک کنفرانس تلفنی مهم در خودرو نیست. همه‌ی این اتفاقات در لحظه‌ای رخ می‌دهد که حواس شما باید به جاده باشد. با اضافه شدن اسکایپ برای مقاصد تجاری در خودروها، همه‌ی این مشکلات از بین می‌رود.

این ویژگی به سرنشینان خودروهای S90،V90 و XC90  اجازه می‌دهد که تنها با لمس صفحه‌نمایش میانی کنسول، جزئیات کنفرانس‌های آینده را مشاهده کنند و به کنفرانس‌ها متصل شوند؛ حتی امکان ذخیره‌ی یادداشت‌های صوتی برای استفاده‌های آتی میسر است.

اگرچه جزئیات دقیقی درباره‌ی این برنامه اعلام نشده است؛ اما به نظر می‌رسد این برنامه فقط به تماس‌های صوتی محدود است و خبری از تماس‌های ویدیویی نیست.

هرچند ویدیوکنفرانس اساساً ساخته‌ی اسکایپ است؛ اما نسخه‌های موجود در خودرو از این قابلیت بی‌بهره‌اند تا از پتانسیل حواس‌پرتی آن‌ها کاسته شود و استفاده از آن در یک وسیله‌ی نقلیه را ایمن‌تر سازد؛ حتی ایمن‌تر از تلفن همراه که در حال رانندگی باعث بروز حادثه می‌شود.

همراه با یکپارچه‌سازی اسکایپ برای مقاصد تجاری در خودروها، ولوو در آینده به دنبال یکپارچه‌سازی کورتانا «دستیار شخصی دیجیتال» با خودروهای خود است. همانند آمازون الکسا و پلتفرم سیری اپل، ولوو نیز در پی استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت است تا قابلیت تشخیص صدا و بینش اطلاعات جهت پیش‌بینی نیازهای مردم در زندگی روزمره را در خودروهای خود ارائه کند. طبق گزارش، ولوو تأیید کرد که ویدیوکنفرانس در نسخه‌ی خودرویی اسکایپ، پشتیبانی نمی‌شود.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی این ویژگی جدید، دعوت می‌کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات