ترمزهای اتوماتیک عامل حفظ جان افراد در حمله تروریستی برلین

شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا بر اخبار منتشر شده، ترمزهای اتوماتیک کامیون اسکانیا که برای حمله‌ی تروریستی در برلین مورد استفاده قرار گرفته بود، احتمالا جان عده‌ای را نجات داده است.
تبلیغات

بر اساس خبر منتشرشده توسط وب‌سایت DW، سازمان‌های خبری آلمانی متوجه شده‌اند که ترمزهای اتوماتیک کامیون اسکانیایی که در حمله‌ی تروریستی به یک بازار خرید کریسمس مورد استفاده قرار گرفته بود، فعال شده و کامیون را پس از طی مسافتی ۷۰ متری متوقف کرده‌اند. این حمله در روز ۱۹ دسامبر صورت گرفت و کامیون مذکور با حرکت غیرقابل کنترل در میان مردم، موجب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۴۸ انسان بی‌گناه شد. به گزارش DW، اگر این خودرو به ترمزهای اتوماتیک مجهز نبود، این حمله‌ی تروریستی ابعاد فاجعه‌بارتری پیدا می‌کرد.

به گزارش این وب‌سایت خبری، طبق قانون اروپا، از سال ۲۰۱۲ میلادی تمامی کامیون‌های جدید با وزن حدودی ۳.۵ تن به ترمزهای اتوماتیک مجهز شده‌اند. برخلاف قانون اروپا، در آمریکا الزامی برای استفاده از ترمزهای اتوماتیک اضطراری وجود ندارد. به همین دلیل وب‌سایت فوربز نیز به این موضوع پرداخته است و طبق مقاله‌ی منتشرشده در این وب‌سایت، هنوز تا تصویب قانونی برای استفاده از این سیستم در آمریکا فاصله‌ی زیادی باقی مانده است و احتمالا بعد از آن‌که استفاده از سیستم‌ ترمز اتوماتیک به یک ویژگی استاندارد در خودروها تبدیل شد، این قانون در آمریکا تصویب می‌شود. حتی با وجود سیستم ترمز اتوماتیک، این حمله‌ی تروریستی و حمله‌های مشابه آن بسیار مرگبار هستند. مانند اتفاقی که در ژوئیه‌ی گذشته در شهر نیس فرانسه اتفاق افتاد ودر طی آن ۸۴ نفر کشته شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات