سوزوکی سوئیفت 2017 معرفی شد

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سوزوکی مدل ۲۰۱۷ خودروی Swift را در ژاپن و پیش از رونمایی نسخه‌ی اروپایی آن در نمایشگاه خودروی ژنو، معرفی کرد.
تبلیغات

تاکنون چندین تصویر از خودروی سوئیفت جدید فاش شده است؛ اما سرانجام سوزوکی به‌صورت رسمی از سوپرمینی جدید خود رونمایی کرد. این کمپانی مشخصات فنی خودروی یادشده را نیز در وب‌سایت ژاپنی خود منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت این کمپانی، خودروی یادشده با دو پیشرانه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد؛ پیشرانه‌ی اول از نوع بنزینی بوسترجت‌توربو با حجم ۱.۰ لیتر، قدرت ۹۹ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۱۴۹ نیوتن‌متر است، مصرف سوخت خودرو با این پیشرانه ۴.۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود؛ پیشرانه‌ی دوم از نوع بنزینی دوال‌جت هیبریدی با حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر است، ضمن آنکه مصرف سوخت با این پیشرانه به ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. خودروی سوئیفت جدید با جعبه‌دنده‌ی دستی و اتوماتیک و در دو حالت دوچرخ محرک یا چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.

از آنجایی که این دو پیشرانه در خودروی Baleno سوزوکی نیز استفاده شده است؛ احتمالا نسخه‌ی بریتانیای سویفت نیز با پیشرانه‌های یادشده عرضه خواهد شد. سوئیفت ۲۰۱۷ با داشتن طولی معادل ۳۸۴۰ میلی‌متر، حدود ۱۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از نسخه‌ی پیشین است؛ البته ممکن است این مورد در نسخه‌ی اروپای سوئیفت کمی متفاوت باشد. ارتفاع نسل جدید سوئیفت با نسل پیشین آن یکسان است؛ اما فاصله‌ی دو محور آن با ۲۰ میلی‌متر افزایش، به ۲۴۵۰ میلی‌متر رسیده است. عرض این خودرو نیز تغییری نکرده و معادل ۱۶۹۵ میلی‌متر است. در نسخه‌ی ژاپنی از نسل جدید خودروی سوئیفت، امکان خواباندن صندلی‌های عقب با نسبت ۶۰ به ۴۰ وجود دارد؛ فضای صندوق بار در حالت عادی ۲۶۵ لیتر است و در حالتی که صندلی‌های عقب به‌طور کامل خوابانده شده‌اند، ظرفیت فضای بار به ۵۷۹ میلی‌متر می‌رسد.

سوزوکی سوئیفت 2017

سوزوکی مدعی است که وزن سوئیفت ۲۰۱۷ در حالت دوچرخ محرک ۹۱۰ کیلوگرم و در حالت چهارچرخ محرک (احتمالا Allgrip نامیده خواهد شد) ۹۷۰ کیلوگرم است؛ بنابراین وزن سوئیفت جدید نسبت به نسل پیشین آن، کاهش قابل توجهی داشته است؛ البته انتظار می‌رود نسخه‌ی بریتانیایی این خودرو کمی سنگین‌تر باشد. نسل فعلی سوئیفت در دو فرم ۳ و ۵ در عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌ی ۲۰۱۷ تنها در فرم ۵ در عرضه خواهد شد. با این حال طراحی نسل جدید این خودرو به لطف پنهان شدن دستگیره‌‌ی درهای عقب در ستون C‌ آن، مشابه فرم ۳ در نسل کنونی خواهد بود.

نسخه‌ی ژاپنی سوئیفت ۲۰۱۷ با Android Auto و Apple CarPlay‌ عرضه خواهد شد که از طریق نمایشگر لمسی تعبیه‌شده در بخش میانی کنسول خودرو، در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، یک نمایشگر رنگی بین صفحات سرعت‌سنج و کیلومترشمار خودرو تعبیه شده است که مواردی مانند توان، گشتاور و مصرف سوخت را نشان می‌دهد. قابلیت‌های استاندارد دیگر خودرو، شامل مواردی مانند چراغ‌های LED و ترمز اضطراری خودکار است؛ درحالی‌که مواردی مانند سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط و ورود به خودرو بدون نیاز به سوئیچ در بعضی نسخه‌های این خودرو در دسترس خواهند بود. با این حال ممکن است قابلیت‌های یادشده در نسخه‌ی بریتانیایی سوئیفت متفاوت باشند.

سوزوکی در نظر دارد فروش نسل جدید سوئیفت را از تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز کند و انتظار می‌رود قیمت این خودرو نسبت به نسل پیشین آن، به‌ میزان کمی بالاتر باشد. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی سوئیفت در ژاپن ۱۱,۲۰۰ دلار خواهد بود که حدود ۱۸۰ دلار نسبت به نسخه‌ی بریتانیایی آن گران‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات