ظاهر Blue Screen ویندوز 10 تغییر خواهد یافت

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد یکی از تغییرات جدیدی که در آخرین بیلد ویندوز 10 صورت گرفته است، تغییر صفحه آبی مرگ به رنگ سبز است.
تبلیغات

اگر در گذشته با یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوز کار کرده باشید، به احتمال زیاد با صفحه آبی مرگ آشنا خواهید بود؛ صفحه‌ای که اگر رایانه شما به مشکلی برمی‌خورد و به‌اصطلاح سیستم‌عامل کرش می‌کرد، به نمایش درمی‌آمد.

مایکروسافت از این صفحه اخطار در نسخه‌های مختلفی از ویندوز استفاده کرده است که البته به نظر می‌رسد قرار است تغییراتی در آن داده شود. بزرگ‌ترین تغییر  صورت گرفته، جایگزینی رنگ سبز به جای آبی است که با این حساب دیگر باید صفحه آبی مرگ را صفحه سبز مرگ خواند.

این شایعه زمانی قوت گرفت که کاربران در آخرین نسخه بیلد ویندوز 10 به جای صفحه مرگ آبی با صفحه مرگ سبزرنگ مواجه شدند. نسخه ۱۴۹۹۷ بیلد ویندوز 10، این هفته در فضای مجازی قرار گرفت که طبق آن مشخص شد مایکروسافت می‌خواهد یک فیلتر رنگ آبی به سیستم‌عامل ویندوز 10 اضافه کند. همچنین معلوم شد که حالت جدیدی به نام Game Mode وجود خواهد داشت که به لطف آن اجرای بازی‌ها روان‌تر خواهد شد.

به‌تازگی یکی از کارمندان مایکروسافت تأیید کرده است کسانی که با بیلد جدید ویندوز 10 کار کرده باشند، به جای صفحه آبی مرگ، صفحه سبز مرگ را مشاهده خواهند کرد.

کمپانی مایکروسافت هنوز اطلاعاتی در مورد تغییرات جدید منتشر نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد این تغییر به علت شناسایی راحت‌تر ایرادات و رفع آن‌ها صورت گرفته است. مخصوصا اگر در نظر بگیریم که خیلی از برنامه‌نویسان، ایرادات موجود در ویندوز 10 و بیلد آن را در بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند و تغییر رنگ صفحه مرگ می‌تواند به شناسایی آسان‌تر آن‌ها کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات