بازگشت کادیلاک به مسابقات استقامتی پس از ۱۴ سال

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کادیلاک پس از ۱۴ سال غیبت دوباره به مسابقات جهانی اتومبیلرانی استقامتی بازخواهد گشت.
تبلیغات

کادیلاک از جدیدترین خودروی مسابقه‌ای خود رونمایی کرد. این خودرو DPi-V.R نام دارد و نخستین بار در مسابقات ISMA سال ۲۰۱۷ و در کلاس دیتونا پروتوتایپ اینترنشنال که به اختصار (DPi) نامیده می‌شود، مسابقه خواهد داد. 

آخرین باری که کادیلاک در کلاس پروتوتایپ استقامتی مسابقه داده بود به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد. کادیلاک در بالاترین کلاس پروتوتایپ مسابقات ISMA به تیم‌های مزدا و نیسان ملحق خواهد شد. این کلاس شامل خودروهایی است که دارای شاسی بین‌المللی کلاس LMP2 ساخت شرکت‌های Riley/Multimatic، Legier، اورکا و دالارا و پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی ساخت گیبسون هستند. تمامی پیشرانه‌ها مشخصات یکسانی دارند. 

ظاهرا کادیلاک تمامی مراحل طراحی و توسعه‌ی این خودرو را در خفا انجام داده است؛ چون تا امروز هیچ کسی تصویری از این خودرو مشاهده نکرده بود. در حقیقت این خودرو نخستین رونمایی مسابقه‌ای خود را در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه در مسابقات رولکس ۲۴ پیست دیتونا و در هنگام شروع فصل ۲۰۱۷ مسابقات ISMA تجربه خواهد کرد. در این مسابقه ۳ خودرو به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که یکی از آن‌ها متعلق به تیم (Wayne Taylor Racing) و دو خودروی دیگر متعلق به (Action Express Racing) هستند که توانسته است در سه سال گذشته قهرمانی را در مسابقات (WeatherTech Championship Prototype) از آن خود کند. این تیم در این مسابقات از خودروی شورولت کوروت دیتونا پروتوتایپ استفاده می‌کرد.

کادیلاک

یوهان دو نیشن مدیر عامل کادیلاک در این خصوص می‌گوید:

کادیلاک در خصوص بازگشت دوباره به مسابقات پروتوتایپ امریکای شمالی پس از ۱۴ سال غیبت بسیار مفتخر است. DPi-V.R قدرت ما را افزایش خواهد داد و کادیلاک را در بالاترین جایگاه در سری مسابقات امریکای شمالی قرار خواهد داد.

کادیلاک در توسعه‌ی این خودرو از تیم‌های متخصصین، طراحان و مهندسین خود سود برده است که با شرکت سازنده‌ی شاسی یعنی دالارا، ECR Engines و تیم‌های مسابقه‌ای که نام آن‌ها در بالا ذکر شد، همکاری نزدیکی داشتند و سرانجام موفق شدند پروژه را در طی سال جاری به نتیجه برسانند.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر وی شکل است که اساس طراحی آن با پیشرانه‌ی سوپرشارژردار مورد استفاده در کادیلاک CTS-V و پیشرانه‌ی تنفس طبیعی کادیلاک اسمالید مشابه است. این پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری در کادیلاک DPi-V.R، تحت محدودیت‌هایی که استانداردهای ISMA بر روی تنفس پیشرانه اعمال می‌کند، می‌تواند حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه همچنین توانایی دور گیری تا ۸ هزار دور بر دقیقه دارد و سیستم روغن‌کاری آن از نوع کارتل خشک یا به انگلیسی (dry sump) است. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال با نام X-TRAC به چرخ‌های عقبی انتقال پیدا می‌کند. این جعبه‌دنده به‌صورت طولی روی خودرو نصب شده است و مجهز به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان است. برای دستیابی به کشش و چسبندگی بهتر، یک دیفرانسیل لغزش محدود از نوع ویسکوزی مکانیکی وظیفه‌ی تقسیم درست گشتاور را بین دو چرخ عقب بر عهده دارد. وزن کلی این خودرو معادل ۹۲۹ کیلوگرم است. 

طراحی این خودرو بر عهده‌ی استودیوی طراحی کادیلاک بوده است. اندرو اسمیت مدیر اجرایی بخش طراحی جهانی کادیلاک در این مورد می‌گوید:

کادیلاک مسابقه‌ای DPi-V.R یک بستر بسیار مناسب و جذاب برای فعالت تیم طراحی بود. این تیم با آغوش باز وظیفه‌ی طراحی برترین خودروی مسابقه‌ای پروتوتایپ کادیلاک را بر اساس استفاده از خطوط و زبان طراحی این شرکت پذیرا شد. تمامی جزئیاتی که در  این خودرو وجود دارند به‌منظور دستیابی به بالاترین عملکرد در پیست مسابقه طراحی شده‌اند.
کادیلاک

بارزترین مشخصه‌های این کادیلاک عبارتند از چراغ‌های عمودی، خط جانبی و چرخ‌های (V-Performance). حتی ورودی‌های هوا در این خودرو به شکل ذوزنقه‌ای هستند و علامت تاج مانند کادیلاک را در خود جای داده‌اند. کادیلاک می‌گوید شکل کابین این خودرو از چراغ‌های کادیلاک الهام گرفته شده و شکل کلی بدنه در تونل باد مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است.

راننده‌ی این خودرو قادر خواهد بود با استفاده از دوربین دید عقب موجود در آینه‌ها، رقبای پشت سر خود را ببیند؛ این تکنولوژی نخستین بار در کادیلاک CT6 سدان معرفی شد.

گرچه این خودرو در مسابقه‌ی ماه ژانویه به رقابت خواهد پرداخت، اما رونمایی عمومی از آن در طی مسابقات دوروزه‌ی ISMA در پیست دیتونا در تاریخ ۱۳ و ۱۴ دسامبر انجام خواهد شد.

کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات