محاسبه کارکرد تماس تلفن ثابت با موبایل ۳۰ ‌ثانیه‌ای شد

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
محاسبه‌ی کارکرد تماس از تلفن ثابت با موبایل اصلاح شد تا کاربران هزینه‌ی کمتری بپردازند.
تبلیغات

محاسبه‌ی کارکرد تماس از تلفن ثابت با موبایل همیشه بر اساس دقیقه‌ محاسبه می‌شد؛ بدین ترتیب که میزان تماس مشترک به بالا گرد می‌شد. یعنی اگر مشترکی ۲ دقیقه و ۱ ثانیه با موبایل تماس برقرار می‌کرد، برای او هزینه تماس ۳ دقیقه‌ای  از تلفن ثابت به موبایل محاسبه می‌شد.

اما با اصلاحات جدید نحوه‌ی محاسبه‌ی کارکرد مشترکان تلفن ثابت برای تماس با موبایل یا تلفن ثابت بین استانی (تماس با استان دیگر) تغییر کرده است. این تغییر بدین صورت است که تماس‌های مذکور اگر کمتر از ۳۰ ثانیه باشد، ۳۰ ثانیه و اگر بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه باشد هزینه‌ی یک دقیقه محاسبه می‌شود. پیش از این ،تماس زیر ۳۰ ثانیه هم یک دقیقه حساب می‌شد.

برای مثال اگر با تلفن ثابت خود به موبایل یا شهری خارج از استان‌ تماس ۲ دقیقه و ۱ ثانیه‌ای داشته باشید، هزینه تماس شما بر اساس کارکرد ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه محاسبه می‌شود؛ در حالی که پیش از این ۳ دقیقه محاسبه می‌شد.

البته در مکالمات درون استانی که هزینه‌ی تماس رو به بالا گرد می‌شد و محاسبه یک‌دقیقه‌ای بود نیز عبارت «برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شود» حذف شده است. یعنی باید از این به بعد این تماس‌ها ثانیه‌ای محاسبه یا رو به پایین گرد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات