سامسونگ تولید انحصاری نمایشگرهای OLED آیفون ۵٫۸ اینچی ۲۰۱۷ را به عهده خواهد داشت

شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن، گفته می‌شود سامسونگ به صورت انحصاری، نمایشگرهای آیفون ۵.۸ اینچی ۲۰۱۷ اپل را تولید خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس شایعه‌ای جدید که از جانب یک منبع تایوانی منتشر شده است، بخش سامسونگ‌دیسپلی، تولیدکننده‌ی انحصاری پنل‌های OLED آیفون ۲۰۱۷ خواهد بود. در ماه آوریل، روزنامه‌ی Korea Herald گزارش داد که سامسونگ احتمالا تولید پنل‌های OLED مورد نیاز اپل در سال ۲۰۱۷ را بر عهده خواهد داشت. اوایل ماه ژانویه نیز شایعاتی مبنی بر همکاری اپل و سامسونگ منتشر شده بود. در این شایعات نیز گفته شده بود طرف کره‌ای نمایشگرهای OLED اپل را برای سال آینده‌ تولید خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.

بر اساس خبرها و گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است، انتظار می‌رود آیفون بعدی اپل در سه مدل با نمایشگرهای ۴.۷ اینچی، ۵.۵ اینچی و ۵.۸ اینچی تولید شود و بسیاری بر این باورند که مدل بزرگ‌تر، نمایشگری از نوع OLED خواهد داشت.

بر اساس اعلام برخی از منابع، برآوردهای فعلی نشان می‌دهند که سامسونگ توانایی تولید ۲۰ میلیون واحد پنل را در هر ماه دارد. انتظار می‌رود این غول کره‌ای تا سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۵۹۰ میلیون پنل اولِد شود. در کنار سودی که این بخش برای سامسونگ به ارمغان خواهد آورد، می‌توان انتظار داشت نمایشگرهای OLED مورد نظر برای استفاده در آیفون بعدی اپل، باریک‌تر و شفاف‌تر شوند و مصرف انرژی آن‌ها نیز کاهش یابد. 

بنا به اعلام زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان تایوانی، سامسونگ‌دیسپلی تأمین‌کننده‌ی انحصاری پنل‌های AMOLED مورد نیاز برای آیفون‌های جدید اپل در سال ۲۰۱۷ خواهد بود و این کمپانی در واقع می‌تواند هر ماه ۲۰ میلیون واحد از پنل یادشده را تولید کند. 

اپل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ سه آیفون جدید با نمایشگرهایی به ابعاد ۴.۷ اینچ، ۵.۵ اینچ، و ۵.۸ اینچی معرفی خواهد کرد. پنل در نظر گرفته‌شده برای دو مدل کوچک‌تر از نوع TFT-LCD است و آیفون ۵.۸ اینچی به یک صفحه‌نمایش AMOLED مجهز خواهد شد. منابع این خبر همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که در سال ۲۰۱۷ جمعا حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون آیفون با نمایشگر AMOLED به بازار عرضه می‌شود‌.

افزون بر آنچه گفته شد، دیجی‌تایمز به‌تازگی خبری در این مورد منتشر کرده است. بر طبق این خبر، ویسترون (Wistron) یکی دیگر از شرکت‌هایی است که پس از فاکس‌کان و پگاترون پتانسیل لازم برای همکاری در تولید آیفون ۲۰۱۷ را دارد. پیش از این نیز در شایعات اعلام شده بود که اپل در سال جدید ویسترون را به‌عنوان عضو جدید زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان خود انتخاب خواهد کرد.در حالی که به نظر می‌رسد شرکت یادشده در تولید آیفون ۷ نقشی نداشته است. البته باید خاطرنشان کنیم که ویسترون قبلا در تولید آیفون ۵ سی و آیفون اس‌ای به اپل کمک کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات