تقاضا برای پنل های اولد در حال افزایش است

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق مطالعات صورت گرفته ، تقاضا برای پنل‌های اولد در حال افزایش است و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۰ شاهد رشد ۶۸ درصدی سهم بازار تلویزیون‌های مجهز به پنل اولد باشیم.
تبلیغات

به نظر می‌رسد جایگزینی پنل‌های اولد با پنل‌های ال‌سی‌دی به‌سرعت در حال رخ دادن است و همین امر باعث شده تقاضا برای پنل‌های اولد رو به افزایش باشد. طبق گزارش‌های جدیدی که توسط PIDA منتشر شده است، خرید پنل‌های اولد به‌صورت جهانی در حال افزایش است.

این سازمان غیرانتفاعی، اطلاعات و تحلیل‌هایی در مورد بازار تکنولوژی از سراسر دنیا جمع‌آوری می‌کند و در اختیار صنایع اپتوالکترونیکی تایوانی قرار می‌دهد.

یکی دیگر از موضوعات گزارش PIDA، در مورد افزایش سهم بازار تلویزیون‌های بالارده است؛ به گفته این سازمان قرار است تا سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۶۸ درصدی سهم بازار این محصولات باشیم.

با این حساب می‌توان انتظار داشت که پنل‌های اولد به‌مرور زمان جایگزین دیگر پنل‌ها در تلویزیون‌های مدرن شوند و در طول سال‌های آینده پای خود را به خانه کاربران بیشتری باز کنند. طبق تحقیقاتی که در کره جنوبی صورت گرفته است، تخمین زده می‌شود که تنها در سال گذشته، سازندگان پنل اولد ۲۶۰ میلیون پنل فروخته‌اند که ارزش این معاملات به ۱۱.۷ میلیارد دلار آمریکا می‌‌رسد.

انتظار می‌رود این آمار تا پایان سال ۲۰۱۶ به رقم ۳۷۰ میلیون پنل اولد برسد که درنتیجه ارزش معاملات صورت گرفته به ۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید. حال اگر تحلیل‌های سازمان PIDA را در نظر بگیریم؛ تا سال ۲۰۲۰ شاهد فروش ۱.۲۵ میلیارد پنل اولد به ارزش ۶۱.۴ میلیارد دلار خواهیم بود.

این سازمان همچنین گفته است که در طول سال‌های آینده، سه مدل از پنل‌های اولد با پیشرفت چشمگیری همراه خواهند شد که شامل پنل‌های میکرو اولد، کوانتوم دات اولد و اولدهای قابل انعطاف می‌شود. هر سه مدل ذکرشده از تکنولوژی‌های روز هستند که به‌تدریج راه خود را به محصولات جدید باز می‌کنند. ال‌جی یکی از کمپانی‌هایی است که از پنل‌های اولد قابل‌انعطاف در محصولاتش استفاده می‌کند و اپل نیز گویا قصد دارد از پنل‌های میکرو اولد در آیفون‌های نسل بعدی استفاده  کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات