سرفیس پرو 5 از تکنولوژی eSIM پشتیبانی خواهد کرد

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از آن دارند که سرفیس پرو 5 از فن‌آوری سیم کارت‌ الکترونیکی (eSIM) پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

شایعات منتشرشده نشان می‌دهند که در دستگاه‌های کسب‌وکار سرفیس پرو 5، از فن‌آوری سیم‌ کارت‌ الکترونیکی (eSIM) استفاده می‌شود.این دستگاه در مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

سالگرد تولید سرفیس پرو 4

سرفیس پرو 4

سرفیس پرو 4 به جشن اولین سالگرد تولید خود نزدیک است. طرفداران و عاشقان فن‌آوری منتظر ارائه سرفیس پرو 5 هستند. از آنجا که سرفیس پرو 4 فروشی ۱۰ برابری نسبت به سرفیس بوک داشته استِ انتظار می‌رود مایکروسافت روند یکسانی را از لحاظ فروش محصول جدیدش دنبال کند.

پشتیبانی از eSIM

شایعات منتشرشده مربوط به سرفیس پرو 5 خیلی کم هستند. منابع مرتبط به مایکروسافت اظهار داشته‌اند که سرفیس پرو 5 مجهز به eSIM خواهد بود.

سرفیس پرو 5

همکاری با ترنستل

اخبار به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که مایکروسافت در حال همکاری با ارائه‌دهندگان جهانی مثل ترنستل برای فروش eSIM در فروشگاه مایکروسافت است؛ در نتیجه مسئله تجهیز برخی محصولات به تکنولوژی eSIM برای مایکروسافت جهت پیشبرد چنین تجارت مفیدی، الزام‌آور است.همچنین سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک از سخت‌افزار eSIM پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما با توجه به خبر‌های به‌دست‌آمده، احتمال دارد دو دستگاه سرفیس بوک و سرفیس پرو 5 با قابلیت پشتیبانی از eSIM ارائه شوند.

مزایا برای سرفیس پرو 5

در صورت پشتیبانی سخت‌افزاری سرفیس پرو 5 از فن‌آوری eSIM، مزایای این دستگاه دو برابر خواهد شد. به‌عنوان مثال دسترسی به اینترنت بدون اتصال به یک هات‌اسپات، امکان‌پذیر می‌شود. همچنین این فن‌آوری کمک می‌کند تا کاربر بتواند در سفرهای بین‌المللی بدون خرید سیم‌کارت به اینترنت متصل شود. eSIM قادر است به‌صورت خودکار به اپراتور‌های در دسترس سوئیچ شود. مورد یادشده مزیت رقابتی بزرگی برای مایکروسافت جهت جذب مشتریان کسب‌وکار محسوب می‌شود.

جدیدترین پردازنده

اطلاعات زیادی از مشخصات سرفیس پرو 5 در دسترس نیست. اما با توجه به اینکه این تبلت در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود، انتظار می‌رود از آخرین پردازنده اینتل با رمز Kaby Lake بهره ببرد. این دستگاه از آخرین ویژگی‌های سخت‌افزاری دیگر نظیر USB-C نیز پشتیبانی کند.

 همچنین انتظار می‌رود محصول یادشده مجهز به آخرین نسخه ویندوز 10 - که در ۱۷ مارس ۲۰۱۷ منتشر می‌شود - باشد. بنابراین به نظر می‌رسد ارائه سرفیس‌ پرو 5 به بازار، تا بروزرسانی اصلی ویندوز 10 که در ماه بهار منتشر می‌شود، به تعویق بیفتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات