محبوب ترین برندهای خودرویی جهان در سال 2016 از دید مصرف کنندگان

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاخص رضایت مصرف‌کنندگان از هر خودرو، می‌تواند نقشی بسیار مهم در شناخت موفق‌ترین خودروسازان داشته باشد.
تبلیغات

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶، آمار گوناگونی از فروش و سطح کیفی خودروها توسط کارشناسان منتشر می‌شود که هر یک به‌نوعی برتری خودروسازان و محصولات آن‌ها را نسبت به رقبایشان نشان می‌دهد. وب‌سایت معتبر Consumer Reports، به‌تازگی آمار سالیانه‌ی حاصل از نظرات مثبت و منفی دارندگان خودروهای مختلف در آمریکا را جمع‌آوری و منتشر کرده‌ است که در نتیجه‌ی آن، خودروهای گوناگون از برندهای بزرگ، امتیازات متنوعی دریافت کرده‌اند. این امتیازات در نهایت برای هر کارخانه‌ی خودروساز جمع‌بندی شده‌ است تا بدین ترتیب در مجموع بتوان موفقیت هر برند را در جلب رضایت مشتریان ارزیابی کرد.

در این نظرسنجی، از صاحبان خودروها پرسیده شده است که آیا حاضر به خرید مجدد همان خودرو هستند یا ‌خیر. بر این اساس، برندهایی که حداقل دو مدل خودروی متفاوت با تیراژ بیش از ۳۰۰‌ هزار دستگاه بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ابتدای ۲۰۱۷ تولید کرده باشند، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

تسلا

تسلا مدل ایکس - محبوب ترین خودروی امریکا

همانند سال گذشته، تسلا، پورشه، آئودی و سوبارو در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند، درحالی‌که بعضی خودروسازان جایگاهی کاملا متفاوت نسبت به گذشته کسب کرده‌اند؛ لینکلن از رتبه‌ی ۲۱ به جایگاه ۱۲ رسیده است و هیوندای نیز در ادامه‌ی موفقیت‌های خود از رتبه‌ی ۲۴ در سال ۲۰۱۵ به جایگاه سیزدهم دست یافته است.

لینکلن

مدل MKZ نقش زیادی در موفقیت برند لینکلن داشته است

در این میان، برند رَم که زیرمجموعه‌ی دوج است و صرفا خودروهای شاسی‌بلند و تیپ وانت تولید می‌کند، جایگاه پنجم سال گذشته را با هفدهم عوض کرده است و دو برند محبوب آلمانی، فولکس‌واگن و بی‌ام‌و نیز به ترتیب از رتبه‌های شانزدهم و ششم به بیست و چهارم و چهاردهم سقوط کرده‌اند.

وانت دوج

امسال اکثر دارندگان وانت دوج رم، از خرید خود راضی نبوده‌اند

جالب اینجا است که کمپانی خودروسازی نیسان، در جایگاه نه‌چندان خوب بیست و هشتم (دوم از آخر) قرار گرفته است؛ با این حال، مورانو، محصول شاسی‌بلند این کمپانی، همچنان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا به شمار می‌آید.

مورانو

 مورانو، شاسی‌بلند پرفروش نیسان

پورشه 911

پورشه‌911 همچنان محبوب‌ترین خودروی اسپرت کوپه در امریکا

النترا

فروش بالای النترا، نقش زیادی در افزایش رضایت مردم از برند هیوندای داشته است

جدول محبوب‌ترین خودروسازان جهان از دید مصرف‌کنندگان آمریکا:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات