جزئیات جدیدی از تراشه کرین 970 منتشر شد

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا هواوی قصد دارد تراشه کرین 970 را اوایل سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه برساند تا از این تراشه در گوشی پی 10 استفاده کند.
تبلیغات

کرین 970، نام تراشه پرچم‌دار بعدی کمپانی هواوی است که به‌تازگی جزئیاتی از آن فاش شده است. طبق شایعات جدید انتظار می‌رود این تراشه با استفاده از پروسه ساخت TSMC تولید شود.

روی این تراشه قرار است از پردازنده ۸ هسته‌ای استفاده شود که ۴ هسته از آن را Cortex-A73 و ۴ هسته دیگر را Cortex-A53 تشکیل می‌دهد. طبق اطلاعات منتشرشده، این تراشه می‌تواند با حداکثر فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز کار کند و همچنین از ارتباطات 12 LTE بهره ببرد.

نکته‌ی جالب این است که کرین 970 اولین تراشه هواوی خواهد بود که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود این تراشه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ معرفی شود و سپس با اختلاف یک یا دو ماه شاهد پرده‌برداری از محصولی باشیم که مجهز به کرین 970 خواهد بود.

هواوی مدتی است که فبلت هواوی میت 9 را عرضه کرده که مجهز به تراشه کرین 960 است. کرین 960 درواقع تراشه پرچم‌دار فعلی کمپانی چینی است که به‌احتمال زیاد شاهد مجهز بودن هواوی پی 10 به این تراشه خواهیم بود. البته ممکن است هواوی بخواهد در پرچم‌دار جدید خود از تراشه کرین 970 استفاده کند. با این حساب کمپانی چینی باید تراشه کرین 970 را تا ماه مارس یا آوریل - که هواوی پی 10 معرفی خواهد شد - به تولید انبوه برساند.

تراشه کرین 960 قادر است با تراشه‌های قدرتمند حال حاضر بازار رقابت کند و در اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

با در نظر گرفتن شایعات موجود در مورد تراشه کرین 970 می‌توان انتظار داشت این چیپ‌ست تا اوایل سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه برسد و از آنجا که هواوی پی 10 برای ماه آوریل در نظر گرفته شده است؛ هواوی می‌تواند از تراشه جدید خود در تلفن هوشمند پی 10 و دیگر مدل‌های آن استفاده کند.

البته استفاده از تراشه کرین 970 در هواوی میت 10 موضوعی حتمی است. هواوی و آنر، دو برند از کمپانی هواوی هستند که از تراشه‌های کرین استفاده می‌کنند اما این موضوع می‌تواند در آینده تغییر کند؛ زیرا اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه احتمال دارد هواوی تراشه‌های خود را به کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند دیگر نیز بفروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات