گزارشی بر خلاف نظر مردم؛ رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو افزایش یافت

گزارش رضایت مشتریان مردم از خودروسازان در حالی منتشر شده‌ است که آمار و ارقام در آن، بر خلاف اوضاع و احوال مراکز خدمات پس از فروش و میزان واقعی رضایت مشتریان است.

تبلیغات

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ۶ ماه‌ یک‌بار، میزان رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی را منتشر می‌کند؛ بنابراین طبق روال گذشته، گزارش مربوط به رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در ۶ ماهه‌ی نخست از سال ۹۵ به‌تازگی منتشر شده است.

بنا بر اعداد و ارقام اعلام‌شده در این گزارش، میزان رضایت‌ مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو نسبت به دوره‌ی گذشته (شش‌ماهه‌ی دوم سال ۹۴)، افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که روز به‌ روز به تعداد مشتریان ناراضی از سطح خدمات پس از فروش خودرو در کشور افزوده می‌شود.

صف‌های طولانی پشت در مراکز خدمات پس از فروش خودرو، پاسخگویی نامناسب، مراجعه‌ی چندباره به مراکز خدمات پس از فروش و نبود لوازم قطعات یدکی خودرو در ماه‌ها و سال‌های گذشته، نشان می‌دهد که کیفیت خدمات پس از فروش کاهش یافته است و روز به‌ روز به نارضایتی مشتریان شرکت‌های خودرویی داخل کشور افزوده می‌شود.

نکته‌ی جالب در این میان کسب نمره‌ی میانگین ۶۸۳، ۶۸۵ و ۶۹۱ در سه دوره‌ی اخیر (از ابتدای سال ۹۴ تا انتهای شهریور ۹۵) است که نشان می‌دهد، مشتریان رضایت بیش از ۶۸ درصدی نسبت به خدمات پس از فروش دارند، در حالی که یک نظرسنجی میدانی ساده می‌تواند این اعداد را رد کند؛ بالاترین امتیاز رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو ۱۰۰۰ است.

جدول رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی با بیش از ۱۰ نمایندگی:

رتبهشرکت اصلیخدمات پس از فروشبرندهاامتیاز رضایت‌مندی مشتریان
۱ایرتویاایرتویاتویوتا۷۶۷
۲اطلس خودرواطلس خودروکیا۷۴۲
۳آسان موتورآسان موتورهیوندای۷۳۵
۴آرین موتور پویاآرین موتور پویامیتسوبیشی۷۲۷
۵ایران خودروایساکوایران خودرو، پژو، رنو، سوزوکی۷۱۱
۶مدیا موتورزمدیاقشمام‌جی۷۱۱
۷بهمن موتورمزدا یدکمزدا، فاو۷۱۰
۸پارس خودروسایپا یدکرنو، نیسان، برلیانس۶۸۱
۹راینپرستو آبی ارگهیوندای، ولیکس۶۷۵
۱۰مدیران خودرومدیران خودروچری(ام‌وی‌ام)۶۶۹
۱۱رامک خودرورامک یدکسانگ یانگ۶۶۵
۱۲سایپاسایپا یدکسایپا، چانگان، زوتای۶۶۱
۱۳کرمان موتوربم خودرولیفان، جک (جی‌ای‌سی)۶۵۸
میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری۶۹۱

جدول رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی با کمتر از ۱۰ نمایندگی:

رتبهشرکت اصلیخدمات پس از فروشبرندهاامتیاز رضایت‌مندی مشتریان
۱گلرنگ موتورگلرنگ موتورهوندا۷۸۰
۲معین موتورمعین موتورپورشه۷۳۸
۳پرشیا خودروپرشیا خودروبی‌ام‌و۷۱۵
۴ستاره ایرانستاره ایرانبنز۷۱۲
۵آلفا موتورآلفا موتورآلفا رومئو۷۰۱
۶نگین خودرونگین خودرورنو۶۹۳
۷مرتب خودرومرتب خودرو۶۶۸
۸دیار خودرودیار خودرو۵۶۱

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده