سامسونگ در CES 2017 از سه سرویس ویژه تلویزیون های هوشمند رونمایی می‌کند

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ سه سرویس جدید تلویزیونی موسوم به اسپرتز، موزیک و تی‌وی پلاس را در نمایشگاه CES 2017 معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

مدت‌ها قبل، تماشای تلویزیون فقط از طریق قاب مستطیل شکلی امکان‌پذیر بود که آنتن‌های V شکلی برای جذب بهتر امواج روی آن قرار داشت. تلویزیون‌ها در ابتدا فقط به‌صورت سیاه‌وسفید بودند و پس از آن تصاویر رنگی از طریق این دستگاه قابل پخش شد. رفته‌رفته شاهد پیشرفت در این عرصه بودیم و حالا تلویزیون‌هایی با صفحات تخت و وزن کم روانه‌ی بازار شده‌اند که با کابل یا از طریق ماهواره می‌توانند ورودی مورد نظر خود را دریافت کنند. علاوه بر این امروزه تلویزیون‌هایی با نمایشگرهای بزرگ تولید می‌شوند که البته قیمت این محصولات معمولا بالا است. در هر حال باید گفت با گذشت زمان نمایشگر تلویزیون‌ها بزرگ‌تر شده و قیمت‌ آن‌ها کاهش یافته است. امروزه شاهد تلویزیون‌های هوشمندی هستیم که قادر به پخش سرویس‌هایی نظیر نت‌فلیکس، یوتیوب، پاندورا، فیس‌بوک و ... هستند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با سرویس‌های جدید سامسونگ در حوزه‌ی تلویزیون بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ در پیشرفت صنعت تلویزیون فعالیت‌های زیادی انجام داده است و از این نظر فقط چند کمپانی دیگر وجود دارند که نسبت به سامسونگ حضور بیشتری در صنعت تلویزیون داشته‌اند. این شرکت به‌طور دائم طراحی‌های خود را بهبود می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی در تلویزیون‌هایش ارائه می‌کند. بر این اساس در نمایشگاه CES 2017 که در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد؛ کمپانی سامسونگ از سه سرویس مخصوص تلویزیون‌های هوشمند با نام‌های اسپرتز (Sports)، موزیک (Music) و تی‌وی‌ پلاس (TV Plus) رونمایی خواهد کرد. کاربران می‌توانند این سرویس‌ها را با استفاده از تلویزیون هوشمند خود و قابلیت اسمارت‌هاب موجود در این دستگاه‌ و بر اساس سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند. وان‌ جین‌ لی، معاون اجرایی کسب‌وکارهای بصری سامسونگ الکترونیکس می‌گوید این شرکت همچنان نیازهای مشتریان خود را در نظر دارد و خواسته‌های آن‌ها را در محصولات الکترونیکی خود ارائه می‌کند. در سه سرویس جدید تلویزیونی سامسونگ، گزینه‌های شخصی‌سازی مختلفی در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند بر اساس نیازهای خود، تغییرات مورد نظرشان را در آن‌ها اعمال کنند.

سرویس اسپرتز باعث می‌شود عاشقان ورزش برای مشاهده‌ی محتوای مورد نظر خود نیاز به جستجو و گردش بین تعداد زیادی کانال مختلف نداشته باشند. کاربران می‌توانند در صفحه‌ی ناوبری، بازی‌های در حال انجام را به همراه امتیازات ثبت‌شده، مشاهده و بازی مورد نظر خود را انتخاب کنند و به تماشای آن بنشینند. سامسونگ قصد دارد فعالیت خود را در بخش ورزشی افزایش دهد و توافق‌نامه‌هایی را با کانال‌های ان‌بی‌سی اسپرت، یو‌اف‌سی و دیگر شبکه‌ها امضا کرده است. در بخش اسمارت‌هاب سرویس موزیک، بخشی به‌عنوان پیش‌نمایش وجود دارد که به معرفی موسیقی‌های جدید به کاربران کمک خواهد کرد. همچنین می‌توان با استفاده از بخش جستجو، به‌صورت مستقیم به آهنگ مورد نظر در تلویزیون دسترسی یافت. این ویژگی باعث می‌شود برخلاف اپلیکیشن قدیمی ساند‌هوند (SoundHound)، بتوانید به‌طور هم‌زمان تلویزیون ببینید و آهنگ گوش کنید. سامسونگ برای ارائه‌ی خدمات موسیقی خود، تاکنون با هشت منبع مختلف موسیقی از جمله اسپاتیفای (Spotify)، آی‌هارت‌رادیو (iHeartRadio)، نَپستر (Napster)، دیزر (Deezer)، سایروس ایکس‌ام (Sirius XM)، ویوو (Vevo)، مِلون (Melon) و باگز (Bugs) وارد همکاری شده است. این سرویس در آمریکا، انگلستان، اسپانیا، کره‌ی جنوبی، ایتالیا، فرانسه و آلمان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. سرویس تی‌وی‌ پلاس سامسونگ برای کاربران امکان مشاهده‌ی بدون وقفه و پشت سر هم محتوای سریالی را فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب نیازی به صبر کردن برای پخش این نوع محتوا در موعد مقرر از شبکه‌های کابلی نیست. سه سرویس مورد اشاره همگی بخشی از برنامه‌یِ راهنمایِ الکترونیکیِ هوشمند جدید سامسونگ (EPG) محسوب می‌شوند. شرکت مورد بحث هم‌اکنون این سرویس را در جنوب شرقی آسیا و آمریکا فعال کرده است. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند تا آوریل سال ۲۰۱۷، شاهد بهره‌برداری از این سرویس‌ها در اروپا خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات