امتیاز ۸۷ از طرف DxO برای اکسپریا ایکس زد سونی

سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دی‌ایکس‌او که آن را به‌عنوان مرجعی برای تعیین میزان کیفیت دوربین گوشی‌های موبایل می‌شناسیم،به‌تازگی امتیاز گوشی هوشمند اکسپریا ایکس‌زد سونی را ۸۷  اعلام کرده است.
تبلیغات

بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده‌بالا به سمت استفاده از دوربین‌های دوگانه پیش می‌روند تا از این طریق جزئیات و کارایی بالاتری در هنگام عکاسی با این دستگاه‌ها به ارمغان بیاورند. حتی اپل نیز به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که دوربین دوگانه را در گوشی‌های تولیدی خود به کار می‌گیرند. اما همیشه وجود دو دوربین الزاما به معنی عملکرد بهتر نیست. همین مورد یکی از نکاتی محسوب می‌شود که سونی با گوشی اکسپریا ایکس‌زد آن را اثبات کرده است و DxOMark نیز ظاهرا آن را قبول دارد، چراکه امتیاز ۸۷ که توسط ایکس زد کسب شده، بهتر از امتیاز ۸۵ است که ال‌جی وی ۲۰ و میت ۹ با دوربین دوگانه کسب کرده‌اند. در هر صورت اکنون گوشی‌های گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی اس ۷ اج در صدر لیست دی‌ایکس‌او قرار دارند. با زومیت همراه باشید تا نگاه مختصری به امتیاز دی‌ایکس‌او گوشی اکسپریا ایکس‌زد سونی داشته باشیم.

سونی در محصولات سری اکسپریا ایکس خود همیشه دوربین را با فناوری‌هایی چون فوکوس جدید و هوشمند خودکارِ هیبریدی معرفی کرده است. فناوری یادشده باعث شده است سونی از تکنولوژی‌های مختلفی چون فاز تشخیص فوکوس خودکار، کنتراست فوکوس خودکار و فوکوس خودکار لیزری با یکدیگر به‌صورت ترکیبی استفاده کند. سیستم جدید فوکوس خودکار اکسپریا ایکس‌زد حتی در هنگام ضبط ویدیو نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و بد نیست اشاره کنیم که معمولا بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف دوربین گوشی‌های هوشمند، فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری است.

اکسپریا ایکس‌زد از سنسور ثانویه‌ی مونوکروم (سنسور تک‌رنگ) بهره نمی‌برد ولی با این وجود تصاویر ثبت‌شده با دوربین این گوشی، حتی در شرایط کم‌نور جزئیات مناسبی داشتند. همچنین دوربین این محصول ۲۳ مگاپیکسلی و از نوع Exmor RS است.

بدین طریق گوشی هوشمند اکسپریا ایکس‌زد از نظر امتیاز ثبت‌شده توسط دی‌ایکس‌او، فاصله‌ی مشخصی از اولین گوشی لیست این بنچمارک یعنی گوگل‌ پیکسل دارد. گوشی‌مورد اشاره حتی در جایگاهی پایین‌تر از اکسپریا ایکس پرفورمنس قرار می‌گیرد که چند ماه قبل توسط دی‌ایکس‌او بررسی شده بود. این گوشی در برخی از شرایط پرنور، هاله‌های نورانی مصنوعی مشخصی را در تصاویر ثبت‌شده، ایجاد کرده است. افکت محو شدن در حین حرکت در هنگام فیلم‌برداری با اکسپریا ایکس‌زد نیز به‌خوبی قابل مشاهده است.

ممکن است دوربین اکسپریا ایکس‌زد یک دوربین خیلی خوب باشد، اما خود دستگاه یک گوشی هوشمند بی‌نقص محسوب نمی‌شود. به نظر می‌رسد سونی از نظر برخی مشخصات فنی نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند رده‌بالا، در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ چراکه استفاده از نمایشگر ۱۰۸۰p و ۳ گیگابایت رم در این روز‌ها برای یک گوشی هوشمند رده بالا کمی ناامیدکننده است. این در حالی است که سونی قیمت نسبتا بالایی هم برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات