چطور پلاک آسیب دیده خودروی خود را عوض کنیم

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پلاک خودرو یکی از مواردی است که در تصادف‌ها و رفت‌وآمدهای روزانه آسیب می‌بیند. چطور می‌توانیم پلاک آسیب‌دیده‌ی خودرو را عوض کنیم؟
تبلیغات

برخی از حوادث خودرویی، چه آن‌هایی که منجر به تصادف می‌شود، چه دیگر حوادث؛ سبب آسیب دیدن پلاک خودرو می‌شوند. اگر پلاک خودرو به حدی آسیب ببیند که خوانا نباشد، منجر به جریمه شدن توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون می‌شود. اما در این مواقع برای عوض کردن پلاک خودرو باید چه کاری انجام داد.

به گفته‌ی سرهنگ سعید روحی، معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور، مالکان خودرویی که می‌خواهند پلاک آسیب‌دیده‌ی خودروی خود را عوض کنند، می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. برای تعویض پلاک، حضور مالک یا نماینده‌ی قانونی مالک خودرو الزامی است. مالک یا نماینده‌ی قانونی‌ خودرو باید با همراه داشتن سند مالکیت، کارت خودرو و برگه‌ی عدم خلافی، در یکی از مراکز تعویض پلاک در کشور حاضر شوند.

به گفته‌ی معاون پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، همراه داشتن مدرک احراز هویت (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه‌ی معتبر) در کنار مدارک خودرو لازم و ضروری است. برای دریافت پلاک جدید و تعویض پلاک آسیب‌دیده، پرداخت هزینه‌ی پلاک (یک یا دو پلاک) باید پرداخت شود تا پلاک مختص مالک، دوباره ساخته و تحویل داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات