تولیدکنندگان چینی پنل OLED مورد نیاز اپل را تأمین می‌کنند

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به افزایش تقاضا برای پنل‌های OLED در سال‌های آینده، تحلیل‌گران از احتمال ورود تولیدکنندگان پنل OLED چینی به چرخه‌ی تأمین اپل سخن می‌گویند.
تبلیغات

پس از انتشار اخباری در مورد استفاده از پنل OLED در نسل بعدی آیفون‌های اپل، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد افزایش تقاضا برای این پنل‌ها باشیم. اپل در نسخه‌‌های قبلی آیفون از وجود نمایشگر LCD بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد این کمپانی تصمیم گرفته است حداقل در یک نسخه از آیفون‌هایش، پنل OLED به کار گیرد که همین موضوع باعث افزایش تقاضا و محدودیت در عرضه‌ی این محصول خواهد شد. البته استفاده از پنل OLED محدود به یک نسخه‌ی آیفون ۸ نیست و انتظار می‌رود از سال‌های بعد، اپل به‌طور کامل استفاده از ال‌سی‌دی را کنار بگذارد و از OLED استفاده کند.

شایعات حاکی از آن هستند که اپل نیاز خود به پنل‌های OLED را از طریق سامسونگ مرتفع خواهد کرد، حال آنکه ظرفیت تولید سامسونگ محدود است و به‌سختی می‌تواند نیاز اپل و خود را تأمین کند. سامسونگ تا امروز در کنار تأمین نیاز گوشی‌های تولیدی خود، پنل‌های مورد نیاز سایر کمپانی‌ها را نیز تأمین می‌کرد، اما با ورود اپل دیگر جایی برای سایر تولیدکنندگان نیست و اپل تمام موجودی سامسونگ را به خود اختصاص خواهد داد. به گزارش IHS، با توجه به عدم توانایی سامسونگ در تأمین نیاز چینی‌ها، کمپانی‌های چینی به کمپانی‌های هم‌وطن خود مراجعه کرده و آزمایش محصولات محلی را در دستور کار قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده؛ تقاضای بالا برای پنل‌های OLED در بازار چین، اختصاص به دو کمپانی اپو و ویوو دارد. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارند که برند‌های بزرگی نظیر میزو، جیونی، لنوو، هواوی و شیائومی نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به استفاده‌ی گسترده از پنل‌های OLED روی خواهند آورد. IHS پیش‌بینی می‌کند استفاده از پنل‌های OLED در چین طی سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۳.۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

IHS همچنین به این نکته اشاره کرده است که در صورت توانایی کمپانی‌های چینی برای تأمین تقاضای بازار و همچنین عرضه‌ی محصولاتی با کیفیت هم‌رده با پنل‌های سامسونگ، چینی‌ها می‌توانند وارد چرخه‌ی تولید تقاضای اپل شوند. البته استفاده از پنل OLED در ردمی پرو شیائومی که محصول تولیدکنندگان چینی است، نشان از این دارد که محصولات چینی نیز حرفی برای گفتن دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات