درآمد ۹۱ میلیارد دلاری صنعت گیم در سال ۲۰۱۶

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سوپردیتا در جدیدترین گزارش خود آمار جالبی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ و البته آمار درآمد این صنعت در سال گذشته ارائه کرده است.
تبلیغات

سوپردیتا یکی از معتبر‌ترین موسسه‌های ارائه آمار است که در جدید‌ترین گزارش خود به درآمد صنعت بازی‌سازی در سال ۲۰۱۶ و همچنین بازی‌های پرفروش ماه نوامبر پرداخته است. به گزارش این موسسه، بازی‌های ویدیویی درمجموع در سال ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۹۱ میلیارد دلار داشته‌اند که در این بین بازی‌های موبایل با درآمد ۴۱ میلیارد دلاری، بیش‌ترین سهم را از آن خود کرده‌اند.

پس از بازی‌های موبایل، بازی‌های پی‌سی با درآمد ۳۵.۸ میلیارد دلاری بیش‌ترین سهم را دارند. در تصویر زیر می‌توانید درآمد دقیق هر یک از دسته‌بندی‌های سوپردیتا را مشاهده کنید:

آمار بازی های ویدیوی سال 2016

همان‌طور که در توضیحات تصویر مشخص است، در سال ۲۰۱۶ بازی‌های موبایل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و به لطف عرضه بازی‌های بزرگی چون Pokemon GO یا Clash Royale، توانستند درآمدی معادل ۴۰.۶ میلیارد دلار داشته باشند. همچنین سوپردیتا اعلام کرده واقعیت مجازی در سال ورودش به بازار، با چالش‌های زیادی روبرو شده است که اصلی‌ترین آن‌ها قیمت بالای سخت‌افزار مورد نیاز و همچنین نبود محتوای با کیفیت زیاد عنوان می‌شود. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است سال آینده وضعیت بازار محتوای واقعیت مجازی بهتر خواهد شد.

اما یک مورد جالب در گزارش ارائه‌شده، درآمد عالی بازی‌های پی‌سی است که چندین برابر کنسول‌ها درآمد داشته‌اند؛ سوپردیتا دلیل اصلی این امر را بازی‌های رایگانی مثل Dota 2 یا League of Legends می‌داند که کاربران پول زیادی صرف خرید آیتم‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن‌ها می‌کنند. از طرفی عرضه‌ی  سخت‌افزار‌ و مخصوصا کارت‌های گرافیکی جدید با کارایی عالی و مصرف انرژی پایین، باعث شده است افراد زیادی پی‌سی را برای بازی کردن انتخاب کنند.

اما علاوه بر ارائه گزارش کامل سال ۲۰۱۶، سوپردیتا گزارشی نیز در مورد ماه نوامبر ۲۰۱۶ ارائه کرده است. بر این اساس در این ماه بازی‌های ویدیویی درآمدی معادل ۶.۷ میلیارد دلار داشتند که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته رشدی ۱۳ درصدی دارد. این موسسه اعلام کرده است درآمد بازی‌های پی‌سی، موبایل، کنسول و بازی‌های MMO رایگان در مقایسه با ماه نوامبر ۲۰۱۵ رشد زیادی داشت و بیش‌ترین رشد مربوط به بازی‌های کنسولی است که ۳۵ درصد درآمد بیش‌تری نسبت به سال گذشته کسب کردند. دلیل اصلی این موضوع، عرضه بازی‌های شوتر موفقی چون Battlefield 1 و Call of Duty: Infinitee Warfareee عنوان شده است.

با اینکه بازی Call of Duty: Infinite Warfare فروش خیلی خوبی تجربه کرده است ولی بنا به گزارش سوپردیتا این بازی از نسخه پیشین خود (‌Black Ops 3) به میزان ۲۷ درصد کم‌تر فروش داشته است.

در ادامه می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه نوامبر را به تفکیک پلتفرم مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که فقط نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها در گزارش سوپردیتا لحاظ شده‌اند. همچنین درآمد حاصل از پرداخت‌های جانبی در بازی‌های رایگان نیز لحاظ شده و دلیل حضور این بازی‌ها در لیست‌ها همین موضوع است:

پرفروش‌ترین بازی‌های پی‌سی:

پرفروش‌ترین بازی‌های کنسولی:

پرفروش‌ترین بازی‌های موبایل:

سوپردیتا میزان دقیق فروش هر بازی در ماه نوامبر را اعلام نکرد، ولی گفت پوکمون گو موفق شده است در این ماه ۱۲۸ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

نظر شما در مورد گزارش این کمپانی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات