اپل دو پتنت جدید به نام خود ثبت کرد

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل دو پتنت جدید به نام خود ثبت کرد؛ تکنولوژی اسپیکر‌های باریک و پارچه‌ای که به‌عنوان صفحه نمایش به کار می‌رود.
تبلیغات

درخواست حق پتنت‌های جدید توسط اپل به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. اولین پتنت اپل مربوط به تکنولوژی اسپیکرهای کوچک است که می‌تواند برای نصب در مدل‌های آتی آیفون به کار رود و نهایتا به تولید آیفون‌های باریک‌تر منجر خواهد شد. این پتنت با شماره 9525943 به ثبت رسید. این فن‌آوری به اپل اجازه خواهد داد صدا‌هایی باکیفیت را بدون استفاده از میکرو درایورها به دستگاه‌های تولیدی خود مانند آیفون و آیپد بیاورد. همچنین استفاده از این فن‌آوری سبب خواهد شد فضای بسیار زیادی در آیفون خالی شود. اپل هم‌اکنون از تکنولوژی بسیار مشابه در اپل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی استفاده می‌کند؛ اما همچنان از میکرو درایورها در این تبلت بهره می‌برد. در این طراحی، زیرپنل‌ها‌ی کوچک توسط فریم‌های پشتیبان تقسیم‌ شده‌اند که به هر کدام اجازه می‌دهد فرکانس تشدید شده مختلفی داشته باشند.

موتورهای سیم‌پیچ صدا و آهنرباها برای تولید صدای خروجی تولیدشده، ضروری هستند. اگر اپل از این فن‌آوری در مدل‌های آینده خود‌ استفاده کند، فضای زیادی برای تقویت و تعبیه باتری‌های بزرگ‌تر در آیفون ایجاد می‌کند و یکی از خواسته‌های کاربران خود، یعنی افزایش طول عمر باتری آیفون را برآورده خواهد کرد.

دومین حق اختراع اپل که با شماره 9521885 ثبت شده است برای صفحه نمایش پارچه‌ای اهدا شد. این روش سبب می‌شود الیاف انتقالی نور در داخل پارچه بافته‌شده قرار گیرند و باعث ایجاد صفحه نمایشی می‌شود که می‌توان از آن در دستگاه‌های اپل، مانند ساعت‌های هوشمند استفاده کرد.

apple-patent2
apple-patent 4
apple-patent 6
apple-patent 7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات