اسنپ استارتاپ واقعیت افزوده Cimagine Media را ۴۰ میلیون دلار خرید

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ در ادامه‌ی تغییرات ساختاری به منظور تغییر ماهیت این کمپانی، استارتاپ Cimagine Media را که در زمینه‌ی واقعیت افزوده کار می‌کند با پرداخت ۴۰ میلیون دلار تصاحب کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های منتشرشده؛ اسنپ در حوزه‌ی واقعیت افزوده نیز سرمایه‌گذاری می‌کند و استارتاپ Cimagine Media را طی توافقی با پرداخت مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار تصاحب کرده است.

اسنپ در پی آن است تا با تصاحب سیماجین، مرکزی برای تحقیقات و توسعه در خاورمیانه ایجاد کند. این استارتاپ در حال حاضر بیش از ۲۰ متخصص را برای توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با واقعیت افزوده تحت نظر دارد.

سیماجین چهار سال پیش برای توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با بینایی ماشین، تجزیه‌وتحلیل تصاویر به‌صورت آنی، توسعه‌ی موبایل، بازاریابی بین‌المللی و زمینه‌های دیگر بنیان نهاده شده است. حوزه‌‌هایی که سیماجین در آن‌ها فعالیت می‌کند، ارتباط تنگاتنگی با سرویس اسنپ‌چت دارند که اسنپ آن را عرضه می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سیماجین بیشتر روی ابعاد تجارت الکترونیک با استفاده از واقعیت افزوده فعالیت می‌کند و از این‌رو به نظر می‌رسد اسنپ درصدد آن است تا قابلیت‌هایی نظیر خرید از طریق اسنپ‌چت را به کمک واقعیت افزوده تسهیل کند. با توجه به شنیده‌ها در خصوص عرضه‌ی اولیه‌ی سهام اسنپ در بازارهای بورس طی سال ۲۰۱۷ میلادی، ایجاد راه‌های جدید برای درآمدزایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر فرایند عرضه اولیه سهام این کمپانی داشته باشد.

سیماجین قراردادهای همکاری را با شماری از کمپانی‌ها نظیر Shop Direct، John Lewis و Coca-Cola به امضا رسانده و در پی آن است تا از پتانسیل واقعیت مجازی برای استفاده در حوزه‌ی خرده‌فروشی استفاده کند. با توجه به همکاری‌ سیماجین، شاید اسنپ درصدد همکاری با فروشگاه‌های بزرگ برآید. خرده‌فروش‌ها و مالکان فروشگاه‌های فیزیکی در پی استفاده از فرصت‌های تبلیغاتی جدیدتری هستند و خرید جدید اسنپ می‌تواند فرصتی خوب برای چنین کسب‌وکارهایی باشد.

در صورتی که عرضه‌ی اولیه سهام برنامه‌ی بعدی اسنپ باشد، این کمپانی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا یک قدم از رقبایی نظیر فیس‌بوک جلوتر باشد، چراکه فیس‌بوک به‌سرعت قابلیت‌های ارائه‌شده در سرویس ‌اسنپ‌چت را کپی‌برداری می‌کند و در سرویس‌هایش از جمله اینستاگرام، در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران اسنپ در پی تبدیل‌ اسنپ به یک کمپانی پیشرو در حوزه‌ی فناوری دوربین هستند و از این‌رو تصاحب سیماجین می‌تواند چنین پتانسیلی را در اختیار اسنپ قرار دهد.

اسنپ در یک سال اخیر خریدهای متعددی انجام داده و چند کمپانی استارتاپ را در این حوزه تصاحب کرده است که در اختیار گرفتن سیماجین در آخرین روزهای سال جاری میلادی یکی از واپسین تلاش‌های این کمپانی محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد فعالیت‌های اسنپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات