کنترلر نسل دوم انویدیا شیلد باز طراحی خواهد شد

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویری از نسل جدید تلویزیون اندرویدی انویدیا شیلد منتشر شده است. در این عکس شاهد تغییراتی در کنترلر این محصول هستیم که به نظر می‌رسد برای راحتی بیشتر کاربر در نظر گرفته شده‌اند.
تبلیغات

عکس جدیدی که گفته می‌شود متعلق به نسل دوم تلویزیون اندرویدی انویدیا شیلد است، به‌تازگی در اینترنت منتشر شده و اگرچه از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی با نسل کنونی خود دارد، اما ظاهرا کنترلر این محصول بازطراحی شده است. با توجه به این عکس، تفاوت چندان زیادی از نظر طراحی بین مدل ۲۰۱۷ این دستگاه و نسل کنونی آن دیده نمی‌شود. مدل اولیه‌ی تلویزیون اندرویدی انویدیا شیلد، هم‌اکنون توسط چندین خرده‌فروشی و وب‌سایت آنلاین قابل خریداری است. اما همان‌طور که اشاره کردیم، با توجه به تصویری که از انویدیا شیلد جدید فاش شده است، این محصول از یک کنترلر با طراحی کاملا جدید بهره خواهد برد و در واقع باید گفت از نظر شکل و ظاهر، تنها تفاوت قابل توجه بین مدل جدید و مدل کنونی محصول یادشده در کنترلر آن است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

البته شکل کلی کنترلر مدل جدید  انویدیا شیلد نیز شبیه به شکل کنترلر نسل کنونی این محصول است، اما حالا یک الگوی چندضلعی در سراسر آن به‌خوبی به چشم می‌خورد که زیبای به خصوصی به آن بخشیده است. احتمالا این الگو در همه‌ی بخش‌های کنترلر مدل جدید انویدیا شیلد اعمال شده است و حتی سطح بخش پشتی و کناره‌های آن الگوی چندضلعی دارند. البته تفاوت‌های دیگری نیز در این بین وجود دارد. انویدیا تاچ‌پد موجود در نسل کنونی کنترلر این دستگاه را در مدل جدید حذف کرده است و گریپ‌ها در مدل جدید مجددا تعریف و نسبت به نسل کنونی کمی بلند‌تر در نظر گرفته شده‌اند. تا زمانی که انویدیا به‌صورت رسمی از این محصول جدید رونمایی نکند، نمی‌توانیم دلیل تغییرات مورد اشاره را اعلام کنیم؛ اما با این حال می‌توان گفت این تغییر در طراحی کنترلر برای راحتی بیشتر کاربر و داشتن احساسی بهتر هنگام در دست گرفتن آن بوده است.

استیک‌های شستی کنترلر نسل جدید انویدیا شیلد نیز بروزرسانی شده‌اند و حالا شباهت بیشتری با استیک‌های کنترلر ایکس‌باکس‌ وان‌ اس دارند. سطح بالایی این استیک‌ها نرم است و در لبه‌ها، الگویی روی آن‌ها به چشم می‌خورد. افزون بر آنچه گفته شد، در کنترلر جدید انویدیا شاهد حذف دکمه‌های تنظیم بلندی صدا هستیم و این شرکت قصد دارد دکمه‌های ناوبری را از بخش بالایی به بخش پایینی که قبلا جایگاه تاچ‌پد بود، انتقال دهد. مجددا به این نکته اشاره می‌کنیم که این تغییرات به‌احتمال زیاد برای راحتی بیشتر کاربران در نظر گرفته شده‌اند؛ مثلا دسترسی به دکمه‌های ناوبری در پایین کنترلر راحت‌تر از دسترسی به آن‌ها در بالای کنترلر است. علاوه بر انتشار تصویر جدید از انویدیا شیلد جدید، شایعه‌ی دیگری هم منتشر شده است که بیان می‌کند مدل جدید این محصول در دو سایز مختلف تولید خواهد شد. البته منظور از سایز در این شایعه احتمالا ظرفیت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی است. گفته می‌شود انویدیا در نمایشگاه CES - که به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد - از شیلد جدید رونمایی خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات