سامسونگ در ارائه TD-LTE مشارکت می‌کند

دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ در مشارکت با کنسرسیوم دارنده‌ی باند ۲۳۰۰ مگاهرتز، خدمات TD-LTE را در ایران ارائه می‌دهد.
تبلیغات

شرکت سامسونگ برای کمک به کنسرسیوم باند ۲۳۰۰ مگاهرتز در پروژه‌ی ارائه‌ی TD-LTE وارد می‌شود.

برای ارائه‌ی فناوری TD-LTE (ارائه اینترنت ثابت در بستر فناوری LTE)، سازمان تنظیم مقررات رادیویی در تابستان امسال اقدام به برگزاری مزایده برای واگذاری باندهای ۲۱۰۰، ۲۳۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز کرد.

در این مناقصه دو کنسرسیوم موفق به دریافت باندهای ۲۳۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز شدند تا بتوانند اینترنت ثابت در بستر فناوری LTE ارائه دهند. کنسرسیومی با محوریت شرکت حلماگستر خاورمیانه (عصر تلکام) توانست برنده مزایده باند ۲۳۰۰ مگاهرتز شود.

به‌تازگی FCP-های شرکت‌کننده در این کنسرسیوم توسط مدیرعامل شرکت حلماگستر خاورمیانه در نامه‌ای ارسالی به رگولاتوری مشخص شدند. شرکت‌های انتقال داده‌های ندا گستر صبا (صبانت)، حلما گستر خاورمیانه (عصرتلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، سایه‌گستر سرمایه، آزمون کیفیت، عصر انتقال داده‌ها، مهندسی صفر و یک پرداز و فناوران طلوع شبکه به‌عنوان اعضای این کنسرسیوم معرفی شده‌اند.

بنا بر اطلاعات منتشرشده؛ این کنسرسیوم پس از دریافت پروانه سراسری انتقال داده بر بستر TD-LTE در باند ۲۳۰۰ مگاهرتز، با مشارکت و همکاری شرکت سامسونگ اقدام به ارائه خدمات TD-LTE در سراسر کشور می‌کند.

پیش از این شرکت نوکیا برای ارائه TD-LTE با کنسرسیوم برنده‌ی مزایده‌ی باند ۲۶۰۰ مگاهرتز، قرارداد همکاری امضاء کرده بود. عمده سهام کنسرسیوم دارنده‌‌ی باند فرکانسی ۲۳۰۰۰ مگاهرتز در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک است.

ایرانسل از مرداد ماه امسال اقدام به ارائه‌ی TD-LTE در شهرهای مختلف کشور کرده است و شرکت مبین نت قصد دارد این خدمات را از ماه جاری در شهرهای تهران و کرج عرضه کند. حضور سامسونگ و نوکیا می‌تواند رقابت و کیفیت‌ عرضه‌ی اینترنت در بستر TD-LTE را افزایش دهد. البته باند فرکانسی TD-LTE مورد استفاده‌ی ایرانسل و مبین نت ۳۵۰۰ مگاهرتز است.

توسعه‌ی فناوری TD-LTE می‌تواند سبب مهاجرت مشترکان ADSL به این فناوری شود. البته باید در نظر داشت فیبر نوری رقیب سرسخت فناوری TD-LTE است که ارائه و عرضه‌ی آن در سال‌های آینده می‌تواند زنگ خطری برای فناوری‌های دسترسی به اینترنت ثابت و همراه باشد.

نظر شما در مورد حضور سامسونگ در ارائه‌ی فناوری TD-LTE در ایران چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات