امتیاز تعمیرپذیری بهترین گوشی های هوشمند ۲۰۱۶ از دید iFixit

جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
iFixit با انتشار یک اینفوگرافیک، برترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ بر اساس امتیاز تعمیرپذیری را اعلام کرد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند از نظر تعمیرپذیری با یکدیگر تفاوت دارند. در این بین برخی به‌راحتی قابل تعمیر هستند و برخی دیگر نیاز به مهارت بالا دارند و در واقع تعمیرپذیری آن‌ها کمتر است. بعضی از گوشی‌ها ممکن است پیچ‌های زیادی داشته باشند. همچنین برای دسترسی به بخش داخلی برخی گوشی‌ها شاید نیاز به داغ کردن چسب مخصوص بین لایه‌های مختلف داشته باشید. در این زمینه iFixit یکی از بهترین منابعی است که میزان تعمیرپذیری گجت‌های الکترونیکی را بررسی می‌کند و اگر از علاقه‌مندان به دنیای فناوری باشید به‌احتمال زیاد نام این کمپانی را شنیده‌اید. iFixit تاکنون عملیات تعمیرپذیری را روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ انجام داده است و حالا با نزدیک شدن به سال جدید، لیست امتیاز تعمیرپذیری گوشی‌های برتر سال جاری را منتشر کرده است. اینفوگرافیک منتشرشده توسط iFixit طبیعتا شامل گوشی‌هایی می‌شود که از نظر قابل تعمیر بودن بیشترین و کمترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ در لیست یادشده موفق به کسب امتیاز بسیار خوب ۸ از ۱۰ شده است. بیشتر اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این دستگاه به‌صورت ماژولار طراحی و همه‌ی قطعات به‌خوبی در کنار هم جای داده شده‌اند. البته باید قابل تعویض بودن باتری را نیز به مشخصات اشاره‌شده اضافه کنید. هر فردی حتی با دانش کم در زمینه‌ی تعمیر گوشی‌های هوشمند با داشتن مجموعه‌ای از پیچ‌گوشتی‌های مناسب و با دنبال کردن مراحل آموزشی آی‌فیکس‌ایت قادر خواهد بود تقریبا هر یک از قطعات ال‌جی جی ۵ را تعویض کند. در این لیست دو گوشی هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل با اختلافی بسیار کم پس از جی ۵ قرار می‌گیرند. تنها سختی تعمیر این دو محصول باز کردن آ‌ن‌ها بدون صدمه دیدن صفحه‌نمایش است‌.  آیفون ۷ نیز از نظر میزان تعمیرپذیری امتیازی برابر با گوشی‌های پیکسل گوگل را به دست آورده است و تنها با داشتن پیچ‌گوشتی‌های مناسب و دنبال کردن دقیق مراحل آموزشی ارائه‌شده توسط iFixit، می‌توان بیشتر قطعات داخلی این دستگاه را تعویض کرد.

گلکسی نوت ۷ اگرچه به دلیل مشکلات ناشی از باتری به‌صورت سراسری توسط سامسونگ جمع‌آوری شد؛ اما در هر حال iFixit به دلیل سختی مراحل باز کردن و دسترسی به قطعات داخلی و سخت بودن تعویض باتری این گوشی امتیاز ۴ را برای آن ثبت کرده است. امتیاز تعمیرپذیری ثبت‌شده توسط iFixit برای دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، حتی از نوت ۷ نیز کمتر است. این دو محصول امتیاز ۳ را از ۱۰ به دست آورده‌اند. به دلیل ساختار شیشه و فلزی دو گوشی یادشده و نوع طراحی آن‌ها، باز کردن و دسترسی به قطعات داخلی بسیار سخت خواهد بود‌. ساختار یکپارچه‌ی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج اگرچه باعث زیبایی این گوشی‌ها شده اما همین عامل یکی از مهم‌ترین دلایل سختی تعمیر کردن این دو دستگاه است. بدین ترتیب خانواده‌ی گلکسی اس ۷ سامسونگ کمترین امتیاز را بین گوشی‌های برتر بررسی‌شده توسط iFixit در سال ۲۰۱۶ از نظر تعمیرپذیری کسب کرده‌اند. در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک منتشرشده توسط iFixit را برای گوشی‌های برتر سال ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

Ifixit 2016

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات