استون مارتین درصدد ساخت ۲۵ دستگاه DB4 GT کلاسیک است

جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استون‌ مارتین اعلام کرد به دنبال احیای یکی از نادرترین و تاریخی‌ترین مدل‌های این برند یعنی DB4 GT 1959 است.
تبلیغات

کارخانه‌ی استون‌ مارتین،  واقع در نیوپورت پاگنل انگلستان، تنها ۲۵ دستگاه با خصوصیات وزنی بسیار سبک از DB4 GT را در محل تولد ابتدایی این خودرو تولید خواهد کرد.

در مقایسه با نسخه استاندارد DB4، مدل جدید DB4 GT کوتاه‌تر، سبک‌تر و مجهز به پیشرانه‌ی ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر با آرایش خطی قوی‌تر خواهد بود؛ که آن را به قوی‌ترین خودروی اسپرت انگلیسی از آن دوران تبدیل می‌کند. نسخه‌ی اصلی این خودرو بین سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۳، با تولید کلی ۷۵ دستگاه ساخته‌ شده است، که فقط ۸ دستگاه از این تعداد، نسخه‌های سبک‌وزن از این خودرو بودند.

هر دستگاه DB4 G.T، پایبند به طرح اصلی و همانند ۸ نسخه‌ی استاندارد سبک‌وزن خواهند بود.

استون مارتین

کارخانه‌ی استون مارتین، برای ساخت این خودروها ترکیبی از روش‌های ساخت قدیمی و تکنیک‌های مدرن خواهد داشت، تا این خودروها از مزایای بهبود عملکرد، هندلینگ، سامانه‌های ایمنی و ترمز، در کنار حفظ احساس و شخصیت خودروی اصلی بهره‌مند شوند.

شماره‌‌ شناسایی خودروهای جدید، به ترتیب و در ادامه‌ی آخرین سری DB4 GT اصلی خواهد بود. برای اطمینان از وجود پیوند خانوادگی و ناگسستنی بین خودروهای جدید و اصلی، شماره شاسی خودروها طبق دستورات 0202R خواهد بود.

پیشرانه‌ی ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر با آرایش خطی ، قدرت ۳۴۰ اسب بخار را توسط جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته به چرخ‌های عقب که دارای دیفرانسیل لغزش محدود هستند، منتقل خواهد کرد.

فاصله‌ی کوتاه بین دو محور در خودروی جدید، حاکی از این است که، DB4 GT یک خودروی دونفره‌‌ی مسابقه‌ای است؛ این در حالی است که بدنه‌ی خودرو ساختار اصلی خود را حفظ خواهد کرد، به این معنی که در بدنه‌ی خودرو، پنل‌های آلومینیومی نازک و فریم‌های لوله‌ای وجود خواهند داشت. قبل از اینکه ساخت مدل‌های جدید به‌صورت دست‌ساز به پایان برسد، از آخرین فناوری‌های دیجیتال برای بهبود دقت و اطمینان در ساخت پنل‌های بدنه، بهره‌ گرفته می‌شود.

استون مارتین

ازآنجاکه خودروهای جدید برای استفاده در جاده‌های عمومی غیرقانونی خواهند بود؛ کارخانه‌ی استون مارتین، برنامه‌ای دوساله برای رانندگی در پیست‌های معروف سراسر دنیا، ازجمله پیست یاس مارینا در ابوظبی تدارک دیده است. مشتریانی که ultimate arive-and-drive را سفارش دهند، کمک‌های مربی متخصص، ازجمله برنده‌ی چندین دوره مسابقه‌ی لمانز، «دارن ترنر» را تجربه خواهند کرد.

اندی پالمر، مدیرعامل استون‌ مارتین گفت:

تولید خودروی DB4 GT، نشان از وسعت استون‌مارتین و توانایی‌هایی این شرکت دارد؛ در سالی که ما از خودروی DB11 رونمایی کردیم و درحالی‌که این خودرو بهترین DB  ساخته‌شده تاکنون است؛ در کنار آن می‌توانیم با یک ماجراجویی مانند DB4 GT همراه باشیم. پروژه‌ای که اشتیاق و مهارت‌های منحصربه‌فردی را که در آستون‌مارتین وجود داشت، به کارکنان ما دمیده است. من از این موضوع هیجان‌زده هستم؛ ما توانایی ارائه این فرصت را به ۲۵ علاقه‌مند منحصربه‌فرد داریم، تا یک قطعه‌ای خاص از تاریخ استون‌ مارتین را در اختیار داشته باشند.

در حال حاضر همه‌ی ۲۵ دستگاه DB4 GT فروخته‌ شده است و طبق گفته‌ی استون مارتین، انتظار می‌رود اولین سری از این خودروها در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ تحویل داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات