7-Eleven تا کنون ۷۷ سفارش را با پهپاد به مقصد رسانده است

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت 7-Eleven تاکنون موفق شده است ۷۷ قلم کالا را با استفاده از پهپاد برای مشتریان ارسال کند. زمان میانگین رسیدن این سفارشات به دست مشتریان زیر ۱۰ دقیقه اعلام شده است.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ شرکت آمازون اولین ارسال کالا با استفاده از پهپاد را هفته‌ی گذشته آزمایش کرد، اما شرکتی به نام 7-Eleven در این زمینه گوی سبقت را از آمازون ربوده است. فروشگاه یادشده امروز اعلام کرد که تاکنون موفق شده است ۷۷ سفارش خرید در شهر نوادا را با استفاده از پهپاد ارسال کند. البته سون الون Eleven این کار را با همکاری شرکت دیگری به نام Flirtey انجام داده است. Flirtey یک کمپانی خدماتی تحویل مرسوله با استفاده از پهپاد است که پیش از این با انجام فعالیت‌هایی از جمله ارسال دومینو به نیوزیلند و ارسال‌ کتاب‌ در استرالیا برای خود نامی دست و پا کرده است. این شرکت در اوایل سال جاری اولین تأییدیه FAA برای ارسال مرسوله در مناطق شهری را دریافت کرد. 

فعالیت‌ Flirtey از ماه جولای (اواسط تابستان ۹۵) آغاز شد؛ ولی از ماه نوامبر همکاری خود را با فروشگاه 7-Eleven آغاز کرد تا بدین طریق محصولات خریداری‌شده‌ی کاربران را با استفاده از پهپاد برای آن‌ها ارسال کند. این شرکت از یک اپلیکیشن اختصاصی برای دریافت سفارش‌ها بهره می‌برد که این سفارش‌ها می‌توانند شامل موارد مختلفی از جمله غذاهای سرد و گرم و داروهای بدون نسخه باشند. سپس آیتم خریداری‌شده در یک جعبه‌ی مخصوص که در پهپاد تعبیه‌شده است، قرار داده می‌شود. اپلیکیشن یادشده می‌تواند تشخیص دهد که آیتم چه زمانی دقیقا آماده‌ی ارسال است. همچنین زمان حرکت از فروشگاه و زمان رسیدن به محل خریدار نیز توسط این اپلیکیشن مشخص می‌شود. بر اساس خبر اعلام‌شده در این مورد؛ تمامی سفارش‌های ارسالی از این طریق در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه به دست خریدار رسیده‌اند.

متیو سویینی مدیرعامل Flirtey می‌گوید:

«Flirtey بزرگ‌ترین شرکت ارسال کالا با پهپاد است. اکنون یک ماه از شروع همکاری ما با فروشگاه  7-Eleven می‌گذرد که در این مدت تمامی سفارش‌های ثبت‌شده را با موفقیت کامل به دست مشتریان رسانده‌ایم... سایر شرکت‌ها در این حوزه فعالیت چشمگیری ندارند، اما هدف Flirtey این است که ارسال کالاها را با سرعتی بسیار بالا و تقریبا به‌صورت لحظه‌ای انجام دهد؛ در این بین مشاغل خانگی برای آمریکایی‌ها ایجاد خواهد شد. فعالیت ما یک جهش بزرگ به سمت آینده‌ای است که در آن همه‌ی افراد می‌توانند از خدمات تحویل کالا با استفاده از پهپاد شرکت ما بهره ببرند و خرید‌های خود را پس از چند دقیقه در محل دلخواه تحویل بگیرند.»

لازم به ذکر است که اکنون امکان ارسال کالا با پهپاد توسط 7-Eleven فقط برای شهروندان نوادا وجود دارد؛ اما این فروشگاه امیدوار است با همکاری Flirtey در سال آینده، دامنه‌ی این نوع تحویل مرسوله را به شهرهای دیگر نیز گسترش دهد.

نظر شما در مورد سیستم تحویل کالا با پهپاد چیست؟ آیا این روش به‌زودی فراگیر خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات