نمایشگرهای تاشوی سامسونگ: داستان موفقیت یا شکست حماسی

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مروری بر فعالیت سامسونگ در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای منعطف و اینکه این حوزه برای سامسونگ موفقیت در بر خواهد داشت یا شکست، خالی از لطف نیست.
تبلیغات

امسال برای کمپانی سامسونگ سال سختی بود. از دخیل بودن در فعالیت‌هایی که به رسوایی‌ در دولت کره منجر شد تا مشکلات ناشی از فبلت گلکسی نوت ۷، همه باعث شده‌اند این کمپانی برای عرضه‌ی پرچم‌دار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۸ تحت فشار بسیار زیادی قرار گیرد و در واقع سامسونگ باید این گوشی را بدون هیچ مشکلی روانه‌ی بازار کند. اما با وجود این مشکلات، شرکت یادشده فرصت لازم برای توسعه‌ی فناوری‌ نمایشگرهای تاشو هم داشته است. به نظر می‌رسد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال آینده، شاهد عرضه‌ی محصولاتی باشیم که از این نوع نمایشگرها بهره می‌برند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا ببینیم این فناوری در حال حاضر چه جایگاهی دارد؛ آیا سرانجام شاهد استفاده‌ی وسیع از نمایشگرهای تاشو در لوازم الکترونیکی و به‌خصوص گوشی‌هایی هوشمند خواهیم بود یا خیر.

نمایشگر تاشو چیست؟

اینکه بخواهیم از تمام شایعات منتشرشده در مورد نمایشگرهای تاشوی سامسونگ صحبت کنیم، بسیار سخت است. تنها موضوعی که می‌توان با اطمینان در مورد آن سخن گفت، این است که سامسونگ اکنون در حال کار روی مدل‌های مختلف اولیه‌ از این فناوری است و در سال ۲۰۱۷ حداقل یک محصول با نمایشگر تاشو روانه‌ی بازار خواهد کرد. شایعه‌ی جدیدی که توسط ETnwes منتشر شد، حاکی از این است که زمان زیادی تا معرفی اولین محصول مجهز به صفحه‌نمایش تاشوی سامسونگ باقی نمانده و این کمپانی کره‌ای احتمالا در اوایل سال آینده‌، یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو معرفی خواهد کرد.

البته آنچه در بالا گفته شد، یک گوشی متفاوت با سایر دستگاه‌هایی است که در شایعات از آن‌ها نام برده می‌شود. محصولاتی که در شایعه‌های مختلف به آن‌ها اشاره شده است، خود منعطف هستند اما نمایشگر آن‌ها امکان تا شدن ندارد. به نظر می‌رسد این محصول بیشتر به دسته‌ی لپ‌تاپ‌ها شباهت داشته باشد که احتمالا امکان استفاده از دو نمایشگر را به کاربر می‌دهد. به عبارت دیگر، سامسونگ همچنان در تولید نمایشگرهایی با فناوری AMOLED فعالیت زیادی خواهد داشت و حتی احتمال دارد شاهد گسترش فعالیت این کمپانی در توسعه‌ی نمایشگرهای Super AMOLED باشیم.

نمایشگر تاشو سامسونگ

رسیدن به موفقیت در این شرایط سخت است

در شرایطی که آزمایش‌های لازم روی نمایشگرهای تاشو انجام نشود، مسلما انتظار نمی‌رود سامسونگ در آینده‌ی نزدیک محصولی با این فناوری روانه بازار کند. سامسونگ منتظر است ببیند که مشتریان چه عکس‌العملی در برابر اولین محصول مجهز به این فناوری نشان می‌دهند. اگر کاربران علاقه‌ی کافی به گوشی‌های هوشمند تاشو نشان دهند، در آن زمان مطمئنا شاهد گسترش عرضه‌ی صفحه‌نمایش‌های تاشو به بازار خواهیم بود.

مسلما اولین مدل گوشی‌ تاشو سامسونگ به تعداد خیلی زیاد تولید نخواهد شد؛ چراکه در صورت عدم تمایل کاربران به خرید این نوع محصولات، اگر تعداد زیادی از آن تولید شده باشد، با فروش نرفتن این نوع گوشی‌ها ضرر زیادی به شرکت تولیدکننده وارد خواهد آمد. البته تصور اینکه تکنولوژی نمایشگرهای تاشو با موفقیت همراه نباشد کمی سخت است. فناوری یادشده به ما اجازه می‌دهد از این نوع صفحه‌نمایش‌ها در ابعاد بزرگ برای کارهایی نظیر تماشای فیلم و وبگردی استفاده کنیم و در عین حال بتوانیم به‌راحتی آن‌ها را با خود جابجا کنیم. اما موفقیت تجاری نمایشگرهای تاشو به عوامل دیگری وابسته است و به‌عنوان مثال قیمت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در میزان جلب توجه مشتریان بسیار مؤثر باشد.

کدام استراتژی در این راه مؤثر است؟

آیا گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو سامسونگ، گلکسی ایکس خواهد بود؟ آیا این شرکت محصولات جدیدی از  سری تاشو ایجاد خواهد کرد؟ آیا حرف از پروژه‌ی وی (Project V) در میان است؟ تاکنون نام‌های مختلفی برای پروژه‌ی صفحه‌نمایش‌ تاشوی این شرکت اعلام شده است. از اولین باری که در مورد فناوری نمایشگر تاشوی سامسونگ خبری منتشر شد، ۲ سال می‌گذرد ولی این بار خبرها و بحث‌ها در این زمینه جدی‌تر شده است. 

اما سامسونگ محصول تاشوی خود را چگونه معرفی خواهد کرد؟ آیا همان‌طور که در برخی شایعات هم اشاره شده است، این کمپانی چندین محصول مجهز به نمایشگر تاشو معرفی خواهد کرد؟ البته به نظر نمی‌رسد این اتفاق رخ دهد؛ چراکه ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد صفحه‌نمایش‌های تاشو را فقط در برخی از محصولات رده‌بالای خود مورد استفاده قرار دهد. شایعه‌ی دیگری در این مورد منتشر شده است و بر اساس آن، اولین محصول سامسونگ که از فناوری نمایشگر تاشو بهره خواهد برد، گوشی هوشمند گلکسی ایکس است. اگر این شایعه صحت داشته باشد، یعنی سامسونگ از تکنولوژی یادشده در سری گلکسی اس بهره نخواهد برد.

سامسونگ  ابتدا وضعیت بازار را بررسی و تست خواهد کرد. اگر این بررسی‌ها با موفقیت همراه شوند، در آن صورت می‌توان اطمینان داشت تکنولوژی نمایشگرهای تاشو، دیر یا زود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند در مدل‌های مختلف به کار گرفته خواهد شد.

در هر صورت باید کمی صبر کنیم تا ببینیم با شروع سال میلادی جدید و معرفی احتمالی اولین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ، چه استقبالی از فناوری مورد بحث خواهد شد. در آن شرایط می‌توان نتیجه‌گیری قاطعانه‌تری در مورد موفقیت نهایی نمایشگرهای تاشو داشت. 

آیا شما به فناوری صفحه‌نمایش‌های تاشو علاقه‌مند هستید؟ به نظر شما این تکنولوژی به موفقیت خواهد رسید یا صرفا دوره‌ای زودگذر را تجربه خواهد کرد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات