تماشا کنید: پیشرفت فیزیکی مقر جدید اپل در ۶ ماه اخیر

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین ویدیوی منتشرشده از مقر جدید اپل که به شکل فضاپیما است، پیشرفت فیزیکی این ساختمان را در ۶ ماه اخیر نشان می‌دهد.
تبلیغات

مقر جدید فضاپیمای اپل همچنان در حال ساخت است تا این کمپانی بیش از ۱۳ هزار کارمند خود را پس از افتتاح آن در سال ۲۰۱۷ میلادی به این ساختمان منتقل کند.

از زمان آغاز ساخت مقر جدید اپل که سه سال پیش کلید خورد، همواره شاهد انتشار ویدیوهایی از پیشرفت فیزیکی پروژه هستیم که توسط شماری از علاقه‌مندان با استفاده از پهپادهای مجهز به دوربین انجام می‌شود.

آخرین ویدیوی منتشرشده که توسط متیو رابرت فیلم‌برداری شده، شامل بخش‌هایی از ویدیوهای دیگری است که در ۶ ماه گذشته از این ساختمان و پیشرفت مراحل ساخت مقر فضاپیمای اپل ثبت شده است.

علاوه بر ساختمان اصلی که به شکل دایره است، در این ویدیو می‌توان نمایی از ورودی ساختمان اصلی، سالن کنفرانس ۱۰۰۰ نفری و همچنین سقف یک‌تکه‌ از جنس فیبر کربن را مشاهده کرد. همچنین باید به مرکز بزرگ تحقیق و توسعه‌ی مقر جدید اپل در کنار پارکینگ و سالن ورزشی اشاره کرد که اپل برای کارکنانش در نظر گرفته است.

برای کاهش وابستگی ساختمان مرکزی به سوخت‌های فسیلی، مقر جدید اپل مجهز به سلول‌های خورشیدی و همچنین امکان تولید انرژی از گازهای طبیعی است که درمجموع بیش از ۲۰ مگاوات انرژی تولید خواهند کرد ؛ این میزان بیش از ۷۵ درصد از نیاز اپل را در ساختمان مرکزی تأمین خواهد کرد.

همان‌طور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، ساختمان‌های در نظر گرفته‌شده برای مقر اصلی اپل در حال تکمیل شدن هستند و تنها جزئیات کار نظیر ایجاد فضای سبز و درختکاری باقی‌ مانده است تا مساحت ۱۷۶ هکتاری ساختمان مرکزی جدید اپل تکمیل شود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ بیش از ۸۰ درصد از مساحت کل پروژه‌ی مقر «فضاپیمای» اپل به فضای سبز اختصاص داده خواهد شد.

پروژه‌ی ۵ میلیارد دلاری مقر اصلی اپل را باید یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای خواند که استیو جابز در پی تحقق آن بود. البته این ساختمان تنها مقر اپل در کوپرتینو نیست؛ چراکه این کمپانی اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی قراردادی برای ساخت ساختمان اداری در فاصله‌ی چند مایلی مقر اصلی به امضا رساند.

ساختمان اداری اپل در فاصله‌ی چند مایلی مقر اصلی، متشکل از سه ساختمان ۶ طبقه خواهد بود که بیش از ۳۰۰۰ کارمند این کمپانی را در خود جای خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات